خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

آلزایمر

دولت بریتانیا خواسته است تا سال ٢٠١۵ یک میلیون نفر “مددیار دمانس” در انگلستان تربیت شوند تا بتوانند نشانه های این بیماری را تشخیص دهند و به مبتلایان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی،   خواسته دولت اجرای طرحی با این منظور است که آگاهی عمومی درباره بیماری ای که حدود ۷۰۰ هزار نفر در انگلستان به آن مبتلا هستند، افزایش یابد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفته است که دمانس یک بحران ملی و میزان آگاهی عمومی نیز از آن “به گونه‌ای تکان دهنده” پایین است.

  

خطر ابتلای به دمانس یا عارضه زوال عقل با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود با بیشتر شدن طول عمر افراد، تعداد مبتلایان به دمانس در ۳۰ سال آینده دو برابر شود.

دولت بریتانیا در حال به جریان انداختن “طرح مددیاران دمانس” است که در اصل از طرحی مشابه در ژاپن اقتباس شده که سه میلیون داوطلب را به استخدام خود درآورد.

طبق این طرح، جلساتی در اماکن و ساختمانهای وابسته به شهرداری برگزار خواهد شد. در آن جلسات، توضیح داده می‌شود که دمانس و نشانه های ابتلا به آن چه هستند و اینکه مردم به منظور کمک به فردی که نشانه های بیماری را دارد چه کارهایی می توانند انجام دهند.

امید می‌رود که موسسات خیریه‌، بخش تجاری و طیف گسترده تری از مردم درگیر این موضوع شوند.

‘شوک آور’نخست وزیر بریتانیا گفت: “ما نمی‌توانیم چالشی را که در مواجهه با دمانس در کشور خود با آن رو در رو هستیم، دست کم بگیریم.”

او قول داده است که بودجه تحقیقات درباره این بیماری را تا سال ۲۰۱۵، دو برابر کند و به رقم ۶۶ میلیون پوند برساند.

وی همچنین افزود: “هم اکنون تنها در انگلستان نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند، اما این بیماری در کمتر از نیمی از آنان تشخیص داده می‌شود و آگاهی عمومی نیز از آن به گونه‌ای شوک‌آور پایین است. با اجرای طرح مددیاران دمانس، ما برای اولین بار اطمینان حاصل خواهیم کرد که یک میلیون نفر قادر خواهند بود نشانه‌های بارز بیماری را تشخیص و اقدامات حمایتی لازم را انجام دهند.”

جرمی هانت، وزیر بهداشت بریتانیا گفت که می‌خواهد این کشور به یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مراقبت از افراد مبتلا به دمانس تبدیل شود.

او گفت: “اکثر مبتلایان به دمانس احساس می‌کنند به حال خود رها شده اند و بدون حمایت و درکی که به آن نیازمندند، خود را وحشت زده و تنها می‌بینند. آنان و مراقبانشان هرگز نباید حس کنند که از فعالیتهای روزمره مثل خرید یا وقت‌گذرانی با دوستان، محروم هستند. ما در حال پیاده کردن طرحی هستیم تا سال آینده را تبدیل به سال ارتقاء سطح آگاهی عمومی از دمانس کنیم.”

دانش آموختگان طرح مددیاران دمانس، در پایان دوره نشان ویژه ای را دریافت خواهند کرد. این طرح، ۲.۴ میلیون پوند هزینه دربرخواهد داشت.

جرمی هیوز، رئیس انجمن آلزایمر بریتانیا گفت: “ما می‌خواهیم یک میلیون نفر از مردم را برای فراهم نمودن امکان زندگی بهتر برای مبتلایان به دمانس سازماندهی کنیم. من اطمینان دارم که ما نه تنها به این هدف خواهیم رسید، بلکه بر خود بیماری نیز غلبه خواهیم کرد. دمانس مشکلی است که مربوط به همه است، بنابراین همه ما باید بخشی از راه حل این معضل باشیم.”

دکتر اریک کرن، مدیر مرکز تحقیقات آلزایمر بریتانیا گفت: “با هزینه ای بالغ بر ۲۳میلیارد پوند در هر سال، همه ما قبول داریم که دمانس مشکلی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. پیدا کردن راهی برای معالجه آلزایمر و گونه های دیگر دمانس کار آسانی نیست. اما اگر قصد داریم که در زندگی مردم تغییری واقعی ایجاد کنیم، باید از عهده حل این مشکل برآییم.”

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد