خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

عیدفطر مبارک

عیدفطر برهمه کاربران عزیزان مبارک

از سراسرایران می توانید فطریه وکفاره خود را به

حساب سپهر 0207807212001 بانک صادرات شعبه شهید بهشتی اراک

بانک تجارت شعبه مرکزی اراک 1400670702

 به نام انجمن آلزایمراستان مرکزی (خیریه امام رضا ع ) واریز کنید

آب سیب برای مبارزه با آلزایمر

آب سیب برای مبارزه با آلزایمرآب سیب برای مبارزه با آلزایمر
پژوهشگران اعلام کردند: نوشیدن آب سیب احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را با تاخیر می‌اندازد.

پژوهشگران در آمریکا دریافته‌اند؛ موشهای آزمایشگاهی که آب سیب می‌خورند در آزمایشات ذهنی و مفهومی بهتر عمل می‌کنند و از افت بازده و کارآیی ذهنی در این موشها حتی با بالا رفتن سن در صورتی که از آب سیب در رژیم غذایی روزانه آنها استفاده شود، جلوگیری می‌شود.

ادامه مطلب ...

درمان آلزایمرکشف شد

درمان آلزایمر کشف شد

جامعه > سلامت  - دانشمندان به روشی دست پیدا کردند که می‌تواند باعث معکوس شدن روند بیماری آلزایمر شود.
محققان یک ماده شیمایی را کشف کردند که به طور طبیعی توسط بدن تولید شده تا به مبارزه با بیماری روماتیسم مفصلی بپردارند و از سوی دیگر روی مغز نیز تاثیر گذار است.
این پروتیئن به واسطه تحریک بیماری روماتیسم مفصلی تولید شده و می‌تواند تغییراتی را که در مغز صورت گرفته و منجر به بیماری آلزایمر می‌شود بی تاثیر کند.
پروتئین GM-CSF باعث بازگشت نسبی حافظه بیماران آلزایمری می‌شود و حتی در برخی موارد با استفاده از این پروتئین مشکلات حافظه بیماران به طور کامل از بین رفته است.
اگرچه بیمارانی که دچار روماتیسم مفصلی می‌شوند دچار تورم در مفاصل خود شده و میزان تحرک بدنی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما پروتئین تولید شده در بدن آن‌ها علائم بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.
تحقیقات روی موش‌ها نشان داد که این پروتئین به پیشگیری از ابتلا به آلزایمر کمک می‌کند و در مبتلایان نیز باعث بهبود علائم بیماری می‌شود.
دکتر تیم بوید دانشمندی که در این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: ما کاملا از تاثیر این پروتئین در کاهش علائم بیماری آلزایمر بعد از گذشت 20 روز از شروع درمان متعجب شدیم. امیدواری‌های زیادی وجود دارد که این روش درمانی به زودی برای انسان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
این تحقیقات می‌تواند امیدها را برای جمعیتی نزدیک به 500 هزار نفر در کشور انگلستان که به بیماری آلزایمر دچار شده بودند زنده کند. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد و کارشناسان معتقدند تعداد افراد مبتلا به این بیماری تا سال 2050 دو برابر خواهد شد.
دکتر سوزان سورنسن مدیر تحقیقاتی جامعه آلزایمر در این باره گفت: این آزمایشات توضیح می‌دهد که چرا التهاب مفاصل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. البته تا رسیدن به نتایج قطعی مطالعات بیش‌تری لازم است.

درمان آلزایمر


ایسکانیوزـ براساس تحقیقات جدید، روشی‌نوین برای مبارزه با پیشرفت بیماری آلزایمر، پیشنهاد شده است.
به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز،‌ علت اصلی بیماری آلزایمر کاملا شناخته شده اما یکی از مواد مهمی که سبب بروز بسیاری از علایم این بیماری می‌شود، یک پروتئین به نام آمیلویید بتاپیتید AB است.
به گفته پزشکان این پروتئین به طور منظم در مغز انسان ساخته می‌شود با این حال در برخی شرایط تغییراتی در این پروتئین به وجود می‌آید و به یک ماده مضر تبدیل می‌‌شود.
محققان تلاش نمودند تا با تزریق یک آنتی بادی که در مغز به پروتئین AB متصل می‌شود، از اثرات مضر تجمع این ماده در مغز جلوگیری کنند و با این کار از ایجاد بیماری آلزایمر جلوگیری خواهد شد.
مؤلف: فرزاد جلالی

زیارت عاشورا

زیارت عاشورا




اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللّهُ اخِرَالْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ   التماس دعا انجمن آلزایمراستان مرکزی (خیریه امام رضا ع )

طب و بهداشت سالمندان ( دمانس)

زمان برگزاری :   از تاریخ 22/07/1389 لغایت 22/07/1389 به مدت یک روز محل برگزاری :   اراک.کیلومتر 3 جاده تهران.جنب شهربازی لاله.سالن خیاماهداف اختصاصی:   1-آشنایی با تعریف اختلالات حافظه -دمانس و انواع آن2-آشنایی نحوه برخورد با فرد دارای علائم اختلال حافظه 3-شنایی در خصوص یافته های جدید در تشخیص و درمان آلزایمر و سایر انواع دمانس 4- آشنایی با سایر بیماریهای سالمندان ادامه مطلب ...

تسلیت

“شهادت مولای متقیان امام علی (ع) تسلیت باد”



افتتاح مرکز بیماری روانی مزمن در اراک

کمک 300هزارریالی یک دختر 10ساله به بیماران روانی مزمن وخیریه امام رضا (ع) 
کار بسیار قشنگی که دیروز همه را تحت تاثیر قرارداد
متن نامه ونقاشی
دخترخانم بسیار بزرگ وخیر فرجی که یقینا حرکتش را از کارهای مامان وپدر نیکوکارش سرمشق گرفته
یاامام رضا (ع) من همیشه ذوستت دارم ،به من کمک کن تا پولدارشوم
چند خیرمهربان مرکز آلزایمرراراه انداخته اندومن ارآنها تشکرمی کنم چون مرکزبه نام امام رضا (ع)است وامیدوارم امام رضا (ع)دستم رابگیرد وآنقدرآرزو میکنم روزی آنقدر پول داشتم تابتوانم به این مرکز کمک کنم  
وحالا 30 هزارتومان بیشتر ندارم وآنرا هدیه می کنم


   
داخل مثلث نقاشی نوشته:
روی پله که باشی خدا یه چله ازتوبالاتره نه به خاطر اینکه خداست
بخاطر اینکه دست تورابگیرد

گالری عکس عملکرد ما