خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

تست خون برای آلزایمر


تست خون برای آلزایمر، پیشنهاد امیدی جدید برای تشخیصی زود هنگام

چنین به نظر میرسد که هر ماهه روشهای جدیدی برای تشخیص و درمان بیماری آلزایمر کشف میشود. با این وجود آیا ما تا به حال به روشی قطعی برای مبارزه ونیز تشخیص این بیماری ناتوان کننده و علاج ناپذیر برخورد کرده ایم؟

محققی آمریکایی به تازگی یک تکنیک جدید سلولی ارائه داده است که بر مبنای آن میتوان از تست خون برای تشخیص بیماری آلزایمر استفاده کرد.آیا این روش میتواند نسبت به سایر روشهای موجود امیدوار کننده تر باشد؟

در تستهای تشخیصی زیادی از آنتی ژنها استفاده میشود (آنتی ژنها اکثرا از جنس پروتئین بوده و از ماکرو مولکولهایی میباشند که هرگاه وارد بدن انسان و یا حیوانی شوند موجب تحریک سیستم ایمنی بدن موجود زنده و تولید آنتی بادی میشوند)(آنتی بادیها از انواع ایمنوگلوبولین هستند که درپی تحریک بدن به وسیله آنتی ژنها در بدن تولید شده و قادرند به صورت اختصاصی با آنتی ژن مربوط به خود ترکیب گردیده و واکنش نشان دهند)

اگر بتوان آنتی بادی ها را تست کرد میتوان بیماری را نیز تشخیص داد.

تامسین لیندستروم و ویلیام رابینسون از دانشگاه استنفورد در طی آزمایشات خود خاطرنشان کردند که ما نمیدانیم کدام آنتی ژن تحریک کنندۀ تولید آنتی بادی در بیماری آلزایمر است.

توماس کودادک از موسسه تحقیق و پژوهش فلوریدا و همکارانش در این راستا فرضیه ای ارائه دادند که طبق آن آنتی ژنها در آلزایمر میتوانند بیومولکولهای طبیعی  داخل بدن باشند که در افراد مبتلا به آلزایمر به طریقی به خطا و اشتباه رفته و با تحریک سیستم ایمنی، سبب تولید آنتی بادی در بدن بر علیه خود میشوند.بنابراین هدف این محققان تشخیص این مولکولهای طبیعی تغییر شکل یافته بود.

در جهت این فکر آنها هزاران پپتوئید را که اساس آنها بیومولکولهای طبیعی کشف شده در بدن ولی همراه با اندکی تفاوت شکلی میباشد به صورتهای مختلف و با ترتیبات متفاوت سنتز و ترکیب کرده و کتابخانه ای عظیم برای جستجوی آنتی بادیها ایجاد شد.

گروه تحقیق ابتدا محل اتصال آنتی بادیها را درنوعی تصلب بافتی در نمونه های گوناگون در مدل موشها مورد آزمایش قرار داده و دریافتند که این آنتی بادیها میتوانند موشهای سالم و بیمار را از هم تشخیص دهند. آنها سپس از محل اتصالهای یکسانی در تست سرم خون شش نفر مبتلا به آلزایمر و  شش نفر مبتلا به پارکینسون و شش نفر سالم به عنوان کنترل ازمایش استفاده کردند و این آزمایش به آنها اجازه شناسایی سه آنتی بادی ویژه در آلزایمر را داد.

بعد از این آزمایش و آزمایشات فراوان و گسترده دیگر تحقیقات نشان داد که این تست تانود و سه درصد دقیق و صحیح است.

مطالعات نهایی در این زمینه استفاده از یک تست خون ساده را به عنوان یک راه برای تشخیص آلزایمر پیشنهاد میکند.

با این حال تنها راه دقیق و مطمئن در تشخیص این بیماری آزمایش زکاوت و فهم وپریشانی در فرد و همچنین نشانه های شخصیتی بیمارمیباشد. پزشکان تاکنون راههای تشخیصی گوناگونی را بر پایه علائم کلینیکی این بیماری ارائه کرده اند ولی با این حال این بیماری نسبت به قبل پیشرفت بیشتری داشته است.

با وجود تحقیقات وسیعی که در زمینه این بیماری  توسط دانشمندان در حال انجام میباشد  و راههای جدید درمان و تشخیص زود هنگام بیماری امیدواریم به زودی شاهد کاهش این بیماری در میان سالمندان عزیز باشیم.

سیمون ریدلی ، رئیس مرکز تحقیقات آلزایمر انگلیس

نوشته : داودی  مشاورحقوقی  انجمن

اولین جشن تولد سالمندان مرکز طلوع اراک

اولین جشن تولد سالمندان مرکز طلوع اراک

این جشن به همت خانم خیر ویارهمیشگی ما  شمسی دبیرورزش ناحیه دواراک وهمکاری مدیریت ومعاونین نیک اندیش دبستان نمونه فرهنگیان حاج حسینجانی خانمها قرقدردوست -باقری وانصاری ودانش آموزان خوب کلاس اول که باحضور گرمشان ۲ساعت شاد را برای مددجویان مرکز تبدیل به خاطره ای به یاد ماندنی کردند در ابتدا دانش آموزان از مددجویان شبانه روزی در آسایشگاه عیادت ودرهمانجا دوسرودریبا برایشان خواندند سپس ازمرکزروزانه وحرفه آموزی دیدن کردند وازکار های دستی مددجویان بسیار خوششان آمد

 

بعدازبازدید درسالن مرکز میزی را برای یکی از مددجویان مجهول الهویه آماده وبا کیک وکادوهای خودشان تزئین وحجت را پشت میز نشاندند ویک جشن تولد عالی که تا حالا به عمرخودندیده بود برایش به یادگارساختند که امیداست همه آنهایی که کمک کردند عوض این کار خیرشان را از خداوندمنان بگیرند وهمیشه شادوخندان درکنارخانواده هایشان زندگی خوبی داشته باشند

عکس جشن تولد:  http://salmand.spaces.live.com/


تبریک


سال نو


عید نوروز


را پیشا پیش به مردم خیر ونیکوکار اراک 


تبریک و تهنیت عرض نموده .


سلامت 
سعادت 
سیادت 
سُرور 
سَروری 
سبزی 
و سَرزندگی
 
هفت سین سفره ی زندگیتان باد