خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

پیشگیری از آلزایمر

مدیرعامل انجمن آلزایمر:‌ طرح «حساس»باهدف پیشگیری ازبیماری‌های دوران سالمندی برگزارمی‌شود مطالعه و فراگیری زبان‌های جدید درسالمندی درپیشگیری ازآلزایمرموثراست


ادامه مطلب ...

پیشگیری ازابتلا به آلزایمر

 دکتر “محمدتقی جغتایی” در آستانه برگزاری همایش زیستی آلزایمر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب یکی دیگر از ویژگی‌های شیوه‌های زندگی امروزی است که جزو عوامل محیطی زمینه ساز آلزایمر به به شمار می‌روند.
ادامه مطلب ...

حفظ حرمت سالمندان موی سپید را فلکم رایگان نداد

حفظ حرمت سالمندان
موی سپید را فلکم رایگان نداد


 سعدی:
    ز تدبیر پیر کهن بر مگرد
    که کارآزموده بود سالخورد
    فرخی:
    همچو زلف نیکوان خردساله تاب خورد
    همچو عهد دوستان سالخورده استوار
    حافظ:
    دهقان سالخورده چه خوش گفت با پسر
    کای نورچشم من به جز از کشته ندروی
    نظامی:
    کهن کاران سخن پاکیزه گفتند
    سخن بگذار، مروارید سفتند
    فردوسی:
    توانا بود هر که دانا بود
    ز دانش دل پیر، برنا بود
  
ادامه مطلب ...

آشنایی بابیماری آلزایمر

 


نویسنده: افسانه بهرامی

بعد از سال ها زندگی مشترک، احساس می کرد زنش رفت وآمدهای مشکوک دارد. در حالی که پیرزن مدعی بود رفتارش تغییری نکرده است. این قراری بود که با هم گذاشته بودند. مراقبت از تنها نوه شان را تا یک سالگی پیرزن برعهده بگیرد، چرا که مادر بچه بتواند با خیال راحت سر کار برود. اما این روزها پیرمرد بهانه گیری می کرد. به ساعت ورود و خروج پیرزن گیر می داد. روزهای اول پیرزن سعی می کرد توضیح بدهد اما بعد از مدتی خسته شد و بدون توضیح به کارهایش ادامه داد. این زن و شوهر نمی دانستند پیرمرد در حال بروز نشانه های اولیه بیماری آلزایمر است. نشانه اولیه بیماری که اعظم حاج یوسفی مدیر روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران بر ضرورت شناخت آن تاکید دارد. وی می گوید: «ضروری است تمامی افراد جامعه با علائم بیماری آلزایمر آشنایی داشته باشند. در صورت شناخت این علائم، بیماری بسیاری از بیماران در مراحل اولیه بیماری محدود می شود و بیماران وارد فاز پیشرفته بیماری آلزایمر و به دنبال آن عوارض وحشتناک بیماری نمی شوند.»

ادامه مطلب ...

بیماری آلزایمر چیست ؟


 

 دکتر آلواس  آلزایمر   در سال  1906 این  بیماری  را در آلمان  کشف  نمود و به  این  دلیل  بیماری  آلزایمر به  نام  ایشان  ثبت  شده  است .

         بیماری  آلزایمر قابل  پیش بینی  نمی باشد و تأثیر مشخصی  بر روی  مغز می گذارد. گاه  بیماران  مبتلا به  این  بیماری  دیوانه  محسوب  می شده  و هنوز هم  محسوب  می شوند. چون  اطلاعات  علمی  راجع  به  این  بیماری  فقط  در 20 سال  گذشته  پیشرفت  نموده  هنوز گروههای  کثیری  با این  بیماری  آشنا نبوده  و رفتارهای  ناهنجار بیماران  را به  ناراحتی  روانی  ترجمه  کرده  و آنان  را بیماران  روانی  می نامند. بیماران  آلزایمری  ممکن  است  

ادامه مطلب ...

بیماری آلزایمر

بیماری  آلزایمر یکی  از پیچیده ترین  بیماریهای  مغزی  محسوب  می شود. تشخیص  صددرصد این  بیماری  فقط  بعد از مرگ  بیمار و با نمونه برداری  از مغز می باشد، و در این  حال ، متخصص  قادر به  شناسایی  سلولهای  تخریب  شده  بوده  و با تجزیه  و تحلیل  در آزمایشگاه ، تشخیص  بیماری  حاصل  می گردد. بیماری  آلزایمر بسیار آرام  پیشرفت  می کند  

    

ادامه مطلب ...

تاثیر ویتامین ها در درمان آلزایمر


مطالعات جدید نشان می دهد مصرف همزمان ویتامین های E و C ممکن است در کاهش ابتلا افراد به بیماری آلزایمر موثر باشد.

براساس نوشته مجله «یواس ای تودی» مطالعات قبلی شواهدی در موردی تاثیر این ویتامین های به اصطلاح «آنتی اکسیدان» در کمک به حفظ مغز از این بیماری ویرانگر به دست داده بودند ، اما مطالعات جدید نتایج کاملا قاطع تری را نشان داده اند.

استفاده از ویتامین یکی از چند شیوه ای است که دانشمندان به امید یافتن راهی برای پیشگیری از آلزایمر به آن متوسل شده اند.

انجام این تحقیقات حالت اضطراری دارد زیرا اگر به نتیجه نرسد تا سال 2050 فقط حدود 16 میلیون امریکایی به این بیماری مغزی بدون درمان مبتلا خواهند شد.

مطالعه روی 4740 نفر از مردم «یوتا» نشان می دهد که مکمل های ویتامینی آنتی اکسیدان ، مخصوصا ویتامین های Eو C ممکن است تاثیر فراوانی در حفاظت مغز از آلزایمر داشته باشند.

مطالعات نشان داد احتمال ابتلای کسانی که در ابتدای این بررسی ویتامین های ای و سی مصرف می کردند 78 درصد کمتر بود.

احتمال ابتلای افراد تحت بررسی که در این مدت ویتامین سی مصرف می کردند، 64 درصد کمتر بود.

پیتر زندی از دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور و همکارانش در مورد استفاده از ویتامین ها به مطالعه پرداختند.

آنان در سال 1995 تعداد 4740 مرد و زن 65 ساله و بیشتر ساکن «کاچه کانتی» در یوتا را زیر نظر گرفتند.

در ابتدای بررسی 200 نفر از این عده به آلزایمر مبتلا بودند.

در تحقیقات اولیه آشکار شد کسانی که ترکیب ویتامین ای و سی را مصرف می کردند ، احتمال ابتلایشان به آلزایمر کمتر بود.

سه یا چهار سال بعد دوباره در مورد این افراد بررسی به عمل آمد.

معلوم شد 104 نفر دیگر به آلزایمر مبتلا شده اند باز هم تحقیقات نشان داد کسانی که این دو ویتامین را مصرف کرده بودند ، به بیماری مبتلا نشده بودند.

دکتر زندی و همکارانش با تاکید بر تاثیر این ویتامین ها روی پیشگیری از این بیماری معتقدند که مقدار موثر ویتامین E در کپسول های مایع (Liquid) دارای 400 تا 1000 واحد بین المللی و ویتامین سی (C) به شکل قرص 500 تا 100 میلی گرم است.

این ویتامین ها ، معروف به آنتی اکسیدان ، به حفاظت از مغز در برابر مولکول های به شدت مخرب موسوم به رادیکال های آزاد کمک می کنند.

سلول های مغز مخصوصا در برابر لطمات رادیکال های آزاد آسیب پذیر هستند.

رادیکال های آزاد در کنار پلاک (Plaque) یافته شده در مغز بیماران آلزایمری تولید می شوند.

جام جم آنلاین

راه اندازی انجمن آلزایمر در اراک .

راه اندازی انجمن آلزایمر در اراک
در مصاحبه با جناب آقای زارعی مدیرعامل انجمن آلزایمر در استان مرکزی اعلام شد که با همکاری استانداری مرکزی و همت جمعی از خیرین اراک انجمن آلزایمر استان مرکزی راه اندازی شد.


در حال حاضر یک سوم جمعیت ایران در دوران میانسالی به سر می‌برد که این افراد در دهه‌های آینده در معرض بیماری آلزایمر قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود شیوع این بیماری در آینده افزایش یابد. تحقیقات جدید نشان می دهد می توان با مصرف انواع مغزها به ویژه مغز بادام، حافظه و قدرت تمرکز را تقویت کرد.

که این انجمن نیز با هدف شناسائی افراد دارای بیماری آلزایمر و کمک به خانواده ها برای پیشگیری و درمان این بیماری کار خود را آغاز نموده است.

که در اراک پزشکان محترمی همچون آقای دکتر قاضی سعیدی و آقای دکتر انعامی در این طرح شرکت می نمایند. که در اینجا از ایشان تشکر و تقدیر به عمل می آید.

آدرس :اراک خ-شهید بهشتی -میدان هفت تیر(سه راه ارامنه ) جنب عکاسی پر

تلفن تماس :۲۲۱۸۳۲۳-۰۸۶۱ - ۰۹۱۸۸۶۱۹۵۷۰

کدپستی : ۴۳۱۳-۴-۳۸۱۳۷

منبع : http://www.satiaisp.com/


اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً