خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

پیشگیری از آلزایمر

مدیرعامل انجمن آلزایمر:‌ طرح «حساس»باهدف پیشگیری ازبیماری‌های دوران سالمندی برگزارمی‌شود مطالعه و فراگیری زبان‌های جدید درسالمندی درپیشگیری ازآلزایمرموثراست


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: بهداشت و درمان - خانواده
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران از اجرای طرح «حساس» (حفظ سلامت افراد سالمند) خبر داد و گفت: دراین طرح تلاش می‌شود با برگزاری کلاس‌های ورزشی و آموزشی نظیر آموزش زبان و قرآن و نیز برگزاری تورهای تفریحی دسته‌جمعی با همسالان، شیوه زندگی آنان را درجهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دوران سالمندی اصلاح کنند.
معصومه صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلزایمر را یک بیماری پیش رونده و تحلیلی برشمرد و افزود: براساس تخمین جهانی، هر 7 ثانیه یک نفر به دمانس و آلزایمر مبتلا می‌شوند و 36 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلایند.
وی با بیان این‌ که برآورد‌های کشوری حاکی از وجود 400 هزار فرد مبتلا به دمانس و آلزایمر در کشور است، گفت: هنوز علتی برای این بیماری در دنیا شناخته نشده است.
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران به مشکلات رفتاری، شخصیتی و گفتاری این دسته از بیماران اشاره کرد و یاد‌آور شد: چنانچه این بیماری در مراحل اولیه زود‌ تشخیص داده شود به درمان جواب بهتری می‌دهد. از این‌رو باید هر گونه فراموشکاری را در افراد سالمند جدی گرفت.
صالحی، توهم و سوء‌ظن به اطرافیان را از مشکلات این بیماران عنوان کرد و افزود: این افراد نشانی محل سکونت خود را فراموش می‌کنند. از این‌رو به همراه داشتن دستبند و یا کارت‌ شناسایی برای جلوگیری از گم ‌شدن توصیه می‌شود.
وی داروهای این بیماران را وارداتی و پرهزینه دانست و یاد‌آور شد: در مراحل بعدی بیماری، فرد مبتلا به مراقبت دائم در منزل نیاز دارد و حتی کنترل دفع ادرار و مدفوع خود را از دست می‌دهد.
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با بیان این ‌که در مراحل نهایی، فرد احساس سیری و گرسنگی خود را از دست می‌دهد، افزود: دراین مرحله استفاده از ویلچر، واکر، تشک مواج و کپسول اکسیژن الزامی است.
صالحی، پیشگیری از تروماهای مغزی در دوران طفولیت و بزرگسالی، استفاده از غذاهای کم ‌چربی و کم‌ نمک، افزایش فعالیت مغزی از طریق مطالعه‌ کتاب، یادگیری زبان جدید و تلاوت قرآن را از راه‌های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر برشمرد و افزود: آلودگی هوا هم باعث ایجاد لخته‌های خون در عروق و مانع اکسیژن‌رسانی کافی می‌شود. از این‌رو از آلودگی هوا به عنوان یکی از عوامل زمینه‌ساز برای بروز آلزایمر نام برده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد