خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

مشارکت

  جهت کمک  به انجمن آلزایمرخیریه امام جواد (ع)استان مرکزی    


برای خرید لباس عید بچه ها وسبدغذایی شب عید اماده 


دریافت کمکهای شما نیکوکارعزیز هستیم



کمک به انجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی بانک ملت ازطریق کارت وخودپرداز    6104337770117784 

شماره حساب سپهرصادرات 0207807212001   وحساب ویژه ایتام  6037691990085078 برای خرید لباس عید 


مشارکت

  جهت کمک  به انجمن آلزایمرخیریه امام جواد (ع)استان مرکزی    


برای خرید لباس عید بچه ها وسبدغذایی شب عید اماده 


دریافت کمکهای شما نیکوکارعزیز هستیم



کمک به انجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی بانک ملت ازطریق کارت وخودپرداز    6104337770117784 

شماره حساب سپهرصادرات 0207807212001   وحساب ویژه ایتام  6037691990085078 برای خرید لباس عید 


احسان ونیکوکاری

جشن نیکوکاری, اس ام اس احسان و نیکوکاری

 ای دل، تو سزاوار کرامتی. نگاه های منتظر، به تو خیره مانده است.

احادیث احسان ونیکوکاری

نیکوکاری و سخاوت

احادیث این بخش با توجه به منابع ذکر شده در نرم افزار "جامع الاحادیث نور" بازبینی و به روز شده اند

 

حدیث (1) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

اَلصَّدَقَةُ عَلى وَجهِها و َاصطِناعُ المَعروفِ وَ بِرُّ الوالِدَینِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ تُحَوِّلُ الشِّقاءَ سَعادَةً و َتَزیدُ فِى العُمرِ وَ تَقى مَصارِعَ السُّوءِ؛

صدقه بجا و نیکوکارى و نیکى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوشبختى تبدیل و عمر را زیاد و از مرگ بدجلوگیرى مى کند.

نهج الفصاحه ص 549 ، ح 1869

حدیث (2) رسول اکرم صلى الله علیه و آله :

عَلَیکُم بِالصِّدقِ فَاِنَّهُ مَعَ البِرِّ وَ هُما فِى الجَنَّةِ وَ ایّاکُم وَ الکِذبِ فَاِنَّهُ مَعَ الفُجورِ وَ هُما فِى النّارِ ؛

شما را سفارش مى کنم به راستگویى، که راستگویى با نیکوکارى همراه است و هر دو در بهشت اند و از دروغگویى بپرهیزید که دروغگویى همراه با بدکارى است و هر دو در جهنم اند.

  نهج الفصاحه ص 572 ، ح 1976

 
ادامه مطلب ...

احسان ونکوکاری درقرآن

 

مهم ترین جزء ایمان

احسان و نیکوکاری، یکی از اصول اساسی ارزش ها در جامعه اسلامی است. براین اساس، خداوند در قرآن همگان را به انجام آن فرمان داده و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله این آیه را جامع همه ارزش ها دانسته است. مرحوم علامه طباطبایی رحمه الله نیز می نویسد: «احسان، یعنی نفع و نیکی رساندن به دیگران، بدون انتظار پاداش متقابل و جبران نیکی؛ به گونه ای که در نیکی فزون تر و شایسته تر عمل کرده و در بدی در مرتبه ای پایین تر پاسخ دهد، یا اینکه به دیگران خدمت کند بی آنکه در انتظار پاداش باشد». آنچه از آیات قرآن به دست می آید این است که احسان، نوعی گذشت از حق شخصی و ایثار است. به همین دلیل مولای متقیان، علی علیه السلام می فرماید: «مهم ترین جزء ایمان، احسان به مردم است.»

  ادامه مطلب ...

احسان ونیکوکاری

وخدایی که همین نزدیکی هاست.......     وتو ای مهربان ترین مهربانان.......

وقتی از من گرفتی وبه من بخشیدی٬ فهمیدم معادله زندگی نه غصه خوردن برای  نداشته هاست

ونه شاد بودن برای داشته ها......   پس تو را بخاطر داده...؛ نداده و گرفته ات شکر که داده ات نعمت.... نداده ات حکمت و گرفته ات امتحان است  ،پس به لطف و رحمت خویش مارا شاکربرنعمت صابر بر حکمت

سربلند درامتحانت قرار بده.... الهی آمین...........

احسـان  و  نیـکوکـاری
  احسان به معنای نیکی کردن است و کسی را که احسان  می کند نیکوکار می نامند. در دین اسلام بر احسان یا نیکوکاری تاکید فراوانی شده است.
در قرآن کریم آمده است :
هر کس به سمت خدا برود و نیکو کار باشد ،  پاداشش نزد خدواند محفوظ است.
از سال 1369 هر سال در اسفند ماه و نزدیک به عید نوروز مردم مهربان و نیکوکار کشورمان هم زمان با هفته ی احسان و نیکوکاری در روز چهاردهم اسفند ماه در سراسر کشور به خانوداه های نیازمند کمک می کنند.  
شرکت درجشن نیکوکاری جدا از جمع آوری هدایا و کمک به نیازمندان می تواند فرهنگ نیکوکاری ، احسان  وکمک به هم نوع رادر ما تقویت کند.  یعنی حس نوع دوستی و بشردوستی را که خداوند در قلب هر بشری قرار داده است به وسیله شرکت در این جشن ما نیز در یاری رساندن به نیازمندان سهیم می شویم.
چه خوب گفته است شاعر شیرین زبان ما  سعدی :
ره نیک مردان آزاده گیر        چو ایستاده ای دست افتاده گیر
 

اهمیت سازمانهای مردم نهاد

نویسنده: سیاوش آقاخانی فعال اجتماعی
اهمیت سازمان‌های مردم‌نهاد
سازمان‌های مردم نهاد ابزاری برای مشارکت مردم به شمار می‌روند. در توسعه پایدار، مشارکت نقش کلیدی ایفا می‌کند به گونه‌ای که این مهم یکی از 3 رکن اساسی توسعه انسانی را تشکیل می‌دهد، همچنین دو عنصر دیگر یعنی مردم و منابع به علت نقش ساختاری مشارکت، در چارچوب آن به فعالیت مطلوب می‌پردازند.
1393/11/29
 
ادامه مطلب ...

تنها مرکزنگهداری ازبیماران آلزایمری استان درانتظارکمک دولت


تنها مرکز نگهداری بیماران آلزایمری استان در انتظار حمایت دولت
نگاه خسته‌اش را به کف سالن آسایشگاه دوخته است؛ آرام و بی‌صدا. هنوز هم می‌توان مهربانی مادرانه‌اش را به‌آسانی در چهره سالخورده‌اش مشاهده کرد. سکوتش پر از سؤال‌هایی است که ذهنش را درگیر خود کرده است. ذهن خسته‌اش در مرور خاطرات تلخ و شیرینش و یا حتی یادآوری نام فرزندان یاری‌اش نمی‌کند.

1393/11/27

 
ادامه مطلب ...

زنان سالمند وورزش

بهبود عملکرد شناختی زنان سالمند با ورزش‌های استقامتی

جهاندیدگان,ایران,سالمندان,جهاندیده,سالمند,زنان,ورزش,استقامتی,ونکوور,دانشگاه,وزنه,ایروبیک,سلامتی,health,older-women-and-exercise-endurance

خبرگزاری زنان: تحقیقات جدید در موسسه سلامت ساحلی ونکوور و دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان می‏دهد انجام یک برنامه ورزشی منظم با تاکید بر تمرین‌های استقامتی، عملکرد شناختی زنان سالمند را بهبود می‏بخشد.

در این تحقیق، برخلاف تحقیقات قبلی که روی سالمندان سالم انجام شده بود، مشخص شد که ورزش ایروبیک چنین تاثیری ندارد؛ اما ورزش‏های استقامتی که با وزنه انجام می‏شوند، عملکردهای شناختی- اجرایی فرد را تسهیل می‏کنند.

به عبارت دیگر، عملکردهایی مانند تمرکز، حافظه، توانایی حل مساله و تصمیم‏گیری‏هایی که برای زندگی مستقل لازم است، با انجام تمرین‌های ورزشی با وزنه بهبود می‏یابد.

رازپیرترین انسانهای جهان

والتر برویونین: 

او با داشتن 114 سال روزگاری لقب پیرترین انسان جهان را به‌خود اختصاص داده بود. راز طول عمر از زبان او: تا می‌توانید در زندگی خود تغییر به وجود بیاورید. روزی 2 وعده غذا بخورید. تا آنجایی که توان دارید به کار کردن ادامه دهید. به دیگران کمک کنید و در کارهای خیرخواهانه شرکت کنید. مرگ را به عنوان یک واقعیت قبول داشته باشید.

فوجا سینگ:

او یک دونده ماراتن است و با داشتن بیش از 100 سال هر روز 16 کیلومتر می‌دود و لقب پیرترین دونده جهان را دارد. راز طول عمر از زبان او: خوردن ادویه کاری، نوشیدن مقادیر زیادی چای، شاد بودن، کمک به دیگران و داشتن غذای سالم

ریموند و لوسین واتلید:

‌پیرترین دوقلوی جهان با داشتن 98 سال. راز طول عمر از زبان آنها: داشتن زندگی شاد، ورزش کردن، شرکت در کارهای خیرخواهانه، لذت بردن از زندگی تا آنجایی که ممکن است.

ماریا گومز:

روزگاری او با داشتن 113 سال، پیرترین زن جهان بود. رازهای طول عمر از زبان او: مصرف بسیار پایین غذاهای شور، گوشت و چربی، علاقه زیاد به مصرف میوه‌ها، دخالت نکردن در زندگی دیگران