خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

کارنیک



صد ها فرشته بوسه بر آن دست میزنند کز کار خلق یک گره بسته باز کند

تسلیت



شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایشان تسلیت باد

فعالیت های مرکز

شرح فعالیت
واحدهای مختلف مرکز شایستگان اراک

  ادامه مطلب ...

تعدادآلزایمر

مدیر انجمن آلزایمر ایران با بیان این که هر هفت ثانیه یک نفر در دنیا و هر 12دقیقه یک نفر در کشور به آلزایمر مبتلا می‌شود گفت: طبق آمار سالمندان، حدود 350 هزار نفر در کشور دچار این بیماری هستند.


 

معصومه صالحی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: طبق آمار ها هر هفت ثانیه یک نفر در سطح جهان و هر 12 دقیقه یک نفر در ایران به این بیماری مبتلا می‌شود که غالبا در سنین سالمندی یعنی بالای 65 سال بروز می کند.

 

وی با بیان این که آلزایمر یک بیماری تحلیل برنده و پیش رونده قوای عقلانی سیستم عصبی مرکزی است گفت: منشاء این عارضه ناشناخته بوده و درمان قطعی نیز برای آن وجود ندارد. با تغییراتی که در مغز بیمار رخ می دهد مغز کوچک شده و سلول های مغزی از بین می روند و جای خود را به لکه های خاصی به نام پلاکهای پیری می دهند که در نهایت موجب از بین رفتن سلولهای سالم می شود.

 

مدیر انجمن آلزایمر ادامه داد: عامل اصلی دمانس یا زوال عقل بیماری آلزایمر است که از علائم مشخصه آن از دست دادن حافظه ، قضاوت ، استدلال و تغییراتی در حالات و رفتار است. که بر تمام جنبه های زندگی فرد مانند فکر کردن ، احساسات و اعمال اثرات متفاوتی می گذارد. بیماری بر روی بر توانائیهای فردی مانند فکر کردن ، به خاطر سپردن و ارتباط برقرار کردن، عدم کنترل احساسات و حالات، تغییر رفتار و تحلیل توانایی های جسمی افراد تاثیر می گذارد.

 

صالحی افزود: سن اکثریت افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند بیشتر از 65 سال دارند و هر چه سن بیشتر باشد احتمال ابتلا به این بیماری افزایش می یابد . البته با این حال افرادی هستند که در سنین 40 یا 50 سالگی گرفتار آلزایمر شده اند.

 

وی با اشاره به این که این بیماری مغز را در گیر می کند گفت: در جهت درمان و کنترل آن گام اول به چالش کشیدن سلول های مغزی است که از طریق انجام برخی ورزش ها مانند یوگا، آموزش های جدید مانند قران و یا زبان انگلیسی و مطالعه کتاب امکان پذیر است.

 

صالحی گفتک بیماران مبتلا به آلزایمر باید یک مقدار از روز را جهت انجام اوقات فراغت خود اختصاص دهند که می تواند شامل، نقاشی، موسیقی و یا گذران اوقات خود در قالب گروهای دستی و تورهای تفریحی باشد. و در کنار این برنامه ها از یک رژیم غذایی سالم حاوی سبزیجات، پروتئین های گیاهی و مواد غذایی تازه نیز می تواند مفید باشد.

 

مدیر انجمن آلزایمر ایران بحث آموزش را برای خانواده‌های دارای بیمار آلزایمر و مراقبین آنها بسیار مهم دانست و گفت: پروسه شدت یافتن بیماری آلزایمر بسیار سخت و تحمل ناپذیر است و بنابراین آموزش دادن به این خانواده‌ها درباره این نوع بیماری بسیار مهم است چرا که با آموزش صحیح می‌توانند از پیشرفت آن بکاهند و مانع بروز بیماری‌های ثانویه برای بیمار شوند.

 

وی درباره فعالیت‌های انجمن آلزایمر ایران را در بخش آموزشی، شامل آموزش به خانواده‌های بیماران آلزایمر، مراقبان آنها و آموزش همگانی از طریق انتشار کتاب، ‌فصلنامه و چاپ بروشور‌های اطلاع‌رسانی و همچنین برگزاری سمینارها و همایش‌ عنوان کرد.

  

ادامه مطلب ...

داستان

مردی که همسرش را از دست داده بود و دختر سه سالهاش را بسیار دوست میداشت.

دخترک به بیماری سختی مبتلا شد، پدر به هر دری زد تا کودک سلامتیاش را دوباره به دست بیاورد، هرچه پول داشت برای درمان او خرج کرد، ولی بیماری جان دخترک را گرفت و او مرد.
 
ادامه مطلب ...

آلزایمردر ایران 500هزارنفر


معصومه صالحی، رئیس انجمن آلزایمر در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گفت: در دنیا بیش از 36 میلیون نفر به بیماری آلزایمر و دمانس مبتلا هستند و تخمین زده می‌شود که بیش از 500 هزار نفر در ایران به این بیماری‌ها مبتلا باشند.

وی گفت: آلزایمر و دمانس در سنین سالمندی و 55 سالگی به بالا اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه جمعیت جوان امروز در چند دهه آینده به جمعیت سالمند تبدیل می‌شود، باید برای جلوگیری و پیشگیری از این بیماری در افراد اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: آلزایمر از آن دسته بیماری‌هایی است که هزینه‌های سنگین داشته و مصرف داروهای خارجی برای درمان آن زیاد است که پیشگیری از این بیماری بسیاری از هزینه‌ها را کاهش خواهد داد و جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی در سطح بالایی قرار می‌گیریم./ح

آلزایمربایدجزء بیماری خاص شود

رئیس انجمن آلزایمر؛
قرار گرفتن بیماری آلزایمر و دمانس جز بیماریهای خاص از برنامه های انجمن آلزایمر است.

 
ادامه مطلب ...

داستان

مردی برای خود خانه ای بزرگ و زیبا خرید که حیاطی بزرگ با درختان میوه داشت.

در همسایگی او خانه ای قدیمی بود که صاحبی حسود داشت که همیشه سعی می کرد اوقات او را تلخ کند و با گذاشتن زباله کنار خانه اش و ریختن آشغال آزارش می داد .
ادامه مطلب ...

پیرعاقل

پیر عاقل

پیرمردی 92 ساله که سر و وضع مرتبی داشت در حال انتقال به خانه سالمندان بود. همسر 70 ساله‌اش به تازگی درگذشته بود و او مجبور بود خانه اش را ترک کند.
 
ادامه مطلب ...