خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

خاطره

خاطرات محرم از سالمندان عزیزمان:

اون موقع ها تو اراک محرم ها صفایی داشت...یادم میاد بچه بودم اول تا آخر بازار رو سکوى مغازه ها جا می گرفتیم تا دسته های هیئت بارو و قلعه رو بتونیم ببینیم. خیلی با شکوه بودند. شمر هم داشتن، دو طفلان مسلم داشتن، علم وچهلچراغ داشتن....می نشستیم و سیر تماشا می کردیم ...تو مساجد هم برنامه بود....نذری حلیم می دادن ..عدس پلو با کشمش و خرما، شربت و چای...خود ما هم نذری می دادیم خونمون حسینیه بود... تابستونا تو باغ ...زمستونا تو پنج دری...سفره مینداختن ازکجا تا کجا... یه اتاق بود که توش دو تا تنور بود...یکی کوچیک یکی بزرگ...بزرگه رو روشن میکردن دیگ حلیم رو بار میکردن ...هی زیرش چوب مینداختن ..میذاشتن هم بزنیم اما نمیذاشتن بریم درخونه مردم نذری پخش کنیم ...یادش بخیر...

تسلیت

  • با خبر شدیم،خانم دکتر ویکتوریا دیدگر پزشک معتمد مرکز جامع توانبخشی اراک دار فانی را وداع گفته و به دیار حق شتافتند 
بدینوسیله مرکز خیریه جامع توانبخشی اراک و همکاران محترم درگذشت آن عزیز سفر کرده را خدمت خواهران داغدارش سرکار خانم دکتر فرشیده دیدگر و سرکار خانم دکتر فرانک دیدگر و خانواده مکرمشان تسلیت میگوید و بقای عمر بازماندگان را از خداوند متعال خواستار است.
روحش شاد و یادش گرامی


    با خبر شدیم،نیکوکارگرامی خانم دکتر ویکتوریا دیدگر پزشک معتمد مرکز جامع توانبخشی اراک وعضوعلمی انجمن آلزایمرخیریه امام رضا(ع) استان مرکزی دار فانی را وداع گفته و به دیار حق شتافت بدینوسیله مدیرعامل واعضای هیات مدیره انجمن وپرسنل مرکزطلوع درگذشت آن عزیز سفر کرده را خدمت خواهران داغدارش سرکار خانم دکتر فرشیده دیدگر و سرکار خانم دکتر فرانک دیدگر و خانواده مکرمشان تسلیت می گوید و بقای عمر بازماندگان را از خداوند متعال خواستاریم. روحش شاد و یادش گرامی

یاضامن آهو



شمع جمع شاپرکهایی رضا
ای کلید ساده مشکل گشا
آن گل زیبا گل خوشبو تویی
ای رضا جان، ضامن آهو تویی
با نگاهت چون کبوتر کن، مرا
تا بگیرم اوج، خوشحال و رها

 
 

طرح حمایتی سالمندان

۷طرح حمایتی برای سالمندان به وزیر رفاه ارائه شد

دوشنبه ۱۳ آبان ۹۲

با پیشنهاد دبیرخانه شورای ملی سالمندان ۷طرح جدید در حوزه سالمندان برای تامین اعتبار به وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی ارائه شد. حسین نحوی نژاد دبیر شورای ملی سالمندان با اعلام این خبر به خراسان گفت:این ۷طرح شامل امور توان بخشی روزانه و توان پزشکی، امور فرهنگی،امور زنان و خانواده، توانمند سازی خانواده و زنان،پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی،پیشگیری از معلولیت‌ها و بسته بیمه مراقبت سالمندان است که پس از تصویب و تخصیص اعتبارات مورد نیاز توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

ورزش سالمندان

نگاه ویژه کمیته ورزش شورا به ورزش سالمندان

جمعه ۱۰ آبان ۹۲

 نگاه ویژه کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی اجتماعی به توسعه ورزش بانوان و سالمندان می‌تواند زمینه استفاده قشرهای مختلف از فضاهای ورزشی شهرداری را فراهم کند. رئیس کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اعلام این مطلب به همشهری گفت: فعالیت عمده کمیته ورزش به توانمند‌سازی‌ بیشتر سازمان ورزش شهرداری تهران منجر خواهد شد تا در کشف استعدادهای جدید شهر تهران فعالیت بیشتری داشته باشد.

  ادامه مطلب ...

خطرات پیری جمعیت درکشورراجدی بگیریم

یکشنبه ۱۲ آبان ۹۲

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی‌در پیام به همایش ملی «تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه» با اشاره به اهمیت موضوع جمعیّت و ضرورت فرهنگ‌سازی برای اقناع نخبگان در ارتباط با نیاز کشور به افزایش جمعیت، خاطر نشان کردند: مسئله نمای جوان برای کشور یک مسئله ی اساسی، مهم و تعیین کننده است و کشورهایی که در دنیا دچار پیری جمعیت شده‌اند به دشواری راه علاجی برای مشکلات ناشی از آن یافته‌اند که لازم است برای حل این مشکل کار علمی، عمیق و اساسی صورت پذیرد.

  ادامه مطلب ...

استان مرکزی دومین استان سالمنددرکشور

مدیربهزیستی اراک گفت: استان مرکزی دومین استان سالمند کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، حجت الاسلام حسینی‌پور امام جمعه موقت اراک در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمندان که در سالن شورای شهر اراک برگزار شد با تبریک روز دحوالارض اظهارداشت: امروز روزی است که زمین از کنار کعبه گسترش یافت.

 

ادامه مطلب ...

دست نوشته دریافت کننده عضو

آنچه می‌خوانید دست نوشته یکی از دریافت کنندگان عضو از جوان 29 ساله مرگ مغزی است که در مهرماه سال جاری با دست مهربان خانواده این جوان و درایت متخصصان مرکز آموزشی درمانی افضلی پور کرمان موفق به دریافت کبد شده است.
اینجانب دختری 30 ساله هستم که از سال 1381 دچار بیماری "سیروز کبدی" شده و روزها و شب‌های بسیاری درد و سختی کشیدم.

 

ادامه مطلب ...