خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

ورزش سالمندان

ورزش سالمندان

ورزش سالمندان

انجام 6 نوع تمرین ورزشی گرم‌کننده، استقامتی، انعطاف پذیری، تمرینات حفظ تعادل تمرینات قدرتی و نیز تمرینات انقباضی، ایستا برای سالمندان مفید است.

  ادامه مطلب ...

بیشترین مشکلات سازمان بهزیستی در زمینه توانبخشی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات سازمان بهزیستی به نوعی درمان به شمار می رود، گفت: بیشترین مشکلات این سازمان درحوزه پیشگیری و توانبخشی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی تعدادی از نمایندگان مجلس با مسئولان سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: مجموعه تحت پوشش این سازمان نوعاً زبان اعتراض ندارند و متأسفانه وضعیت به گونه‌ای است که افرادی که سروصدا می‌کنند سهم بیشتری می‌گیرند و این یکی از ضعف‌های سیستم اداری ما است.

  ادامه مطلب ...

هاشمی: یکی از دردهای بزرگ مردم در سلامت "توانبخشی" است

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت گفت: با اشاره به اینکه یکی از دردهای بزرگ مردم در سلامت "توانبخشی" است، گفت: حقوق مردم به خصوص بعد از دریافت خدمات درمانی مغفول مانده است.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم ، سید حسن هاشمی در سومین کنگره آموزش بیمار و خود مراقبتی اظهار داشت: یکی از موارد مهم سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، توانمندسازی جامعه برای مقابله با بیماری‌هاست.

  ادامه مطلب ...

دستور ویژه رییس جمهوری به وزیر کار برای تامین تجهیزات توانبخشی سالمندان

رییس جمهوری در نخستین روز سال جدید میلادی با حضور در آسایشگاه سالمندان حضرت مریم گفت: حضرت عیسی (ع) به همه بشریت درس زندگی ، دوستی ، مهربانی و کمک به یکدیگر را آموخت و به همه هموطنانی که در مسیر خیر و نیکی و کمک به همنوع گام بر می دارند افتخار می کنیم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه پس از عیادت از سالمندان آسایشگاه حضرت مریم ضمن ارزشمند توصیف کردن خدمت و رسیدگی به سالمندان، اظهار داشت: برای ما کار همه کسانی که خادم ملت هستند و به مردم و به ویژه سالمندان که نیاز بیشتری به حمایت دارند کمک می کنند، محترم و ارزشمند می باشند.
 
ادامه مطلب ...

افتتاح مرکز رایگان درمان و توانبخشی بیماران ضایع نخاعی در تهران

بنیاد معلولان فاطمه زهرا (س) ایرانیان و مرکز درمان و توانبخشی بیماران ضایع نخاعی جهت ارائه خدمات رایگان با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

بنیاد معلولان فاطمه زهرا (س) ایرانیان و مرکز درمان و توانبخشی بیماران ضایع نخاعی جهت ارائه خدمات رایگان با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

  ادامه مطلب ...

فقدان مدل ارجاع و مراکز جامع توانبخشی از مشکلات حوزه توانبخشی است

رئیس پیشین دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به مشکلات حوزه توانبخشی گفت: فقدان مدل ارجاع و مراکز جامع توانبخشی، از مشکلات حوزه توانبخشی است.

محمدتقی جغتایی رئیس پیشین دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: حوزه توانبخشی در ایران با مشکلاتی روبه‌روست که مهمترین آنها فاصله بین سطح دوم و سوم خدمات یعنی درمان و توانبخشی، فقدان مدل ارجاع و مراکز جامع توانبخشی است.

وی تصریح کرد: چنانچه فردی سکته مغزی کرده باشد، مدل و فرایندی برای ارجاع وی از بخش درمان به بخش توانبخشی نداریم و اگر هم این سیستم ارجاع وجود داشته باشد، مراکز توانبخشی که به صورت جامع خدمات‌رسانی کنند، وجود ندارد.

جغتایی تصریح کرد: برای بیماری که توانایی حرکت ندارد و باید جابه‌جا شود حضور یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، فیزیوتراپ، گفتار درمانگر و نورولوژیست الزامی است.

رئیس پیشین دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: در بین بیماران نیازمند خدمات توانبخشی، برخی نیازمند بستری هستند که اصطلاحاً به این گونه مراکز توانبخشی، بیمارستان توانبخشی می‌گویند که متأسفانه در این عرصه ضعیف هستیم و تنها دو بیمارستان توانبخشی وجود دارد.

وی، فقدان نظام ثبت اطلاعات توانبخشی را مشکل دیگر حوزه توانبخشی دانست و گفت: متأسفانه در ایران مطالعات کشوری صورت نگرفته است و کم و کیف بیماران توانبخشی مشخص نیست.

جغتایی گفت: علی‌رغم اینکه اقدامات پیشگیرانه و درمانی خوبی در ایران صورت گرفته است و بروز بیماری‌های واگیردار و ناتوان‌کننده کاهش یافته است، افراد کم‌توان کاهش نیافته‌اند چرا که جمعیت سالمند با توجه به افزایش امید به زندگی افزایش یافته‌ است در نتیجه محدودیت‌های این افراد و لزوم خدمات توانبخشی بیشتر می‌شود.

رئیس پیشین دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، زنده ماندن کودکانی که دچار معلولیت‌های بدو تولد هستند را از دیگر علل افزایش افراد ناتوان برشمرد و گفت:‌ با توجه به افزایش سطح بهداشت و پیشرفت علم پزشکی، کودکانی که پیش از این به عللی همچون معلولیت جسمی و ذهنی جان خود را از دست می‌دادند، امروزه زنده می‌مانند و نیازمند خدمات توانبخشی هستند.

وی افزود: سبک زندگی و صنعتی شدن و حوادث و سوانح ناشی از آن نیز یکی دیگر از علل افزایش افراد کم‌توان در جامعه است.

جغتایی تأکید کرد: با توجه به عوامل ذکر شده به نظر می‌رسد موضوع توانبخشی باید همزمان با گسترش خدمات پیشگیری و بهداشتی پیگیری شود و در اولویت قرار داشته باشد ولی به نظر می‌رسد اکنون این موضوع در اولویت قرار ندارد.

آغاز پذیرش بیمار در مرکز توانبخشی تخصصی هلال احمر/ پلی برای درمان بیماران ام‌اس، آلزایمر و اوتیسم

معاون بهداشت جمعیت هلال احمر گفت: مرکز توانبخشی تخصصی هلال احمر از امروز وارد مرحله اجرایی شده و شروع به پذیرش بیماران می کند.

سید رضا رئیس کرمی معاون بهداشت جمعیت هلال احمر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر آغاز به کار پذیرش بیمار در مرکز توانبخشی تخصصی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: مرکز توانبخشی تخصصی جمعیت هلال احمر که در روز 12 آذر ماه و همزمان با روز جهانی معلولان تاسیس شد از امروز (شنبه 13 دی ماه) آغاز به پذیرش و مراجعه بیماران در این مرکز می کند.

وی عنوان کرد: این مرکز توانبخشی تخصصی در راستای ارائه خدمات به بیماران ام اس، آلزایمر و اوتیسم بوده که کار درمانی تخصصی، روان درمانی، مشاوره، فیزیوتراپی و سایر خدماتی که با توجه به نوع اختلال بیمار تشخیص داده می شود انجام خواهد شد.
 
ادامه مطلب ...

مصاحبه رئیس انجمن عالی در ارتباط با حادثه پاکدشت با خبرگزاری ایلنا

رئیس انجمن عالی مراکز توانبخشی غیردولتی معلولان درباره مرگ سه معلول ذهنی در مرگز نگهداری معلولان پدربزرگ پاکدشت گفت:  این مرکز چند سالن غذاخوری دارد که همه مسمومین مربوط به یکی از سالن‌های غذاخوری می‌شوند.

سعید سعدآبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره شرایط مراکز نگهداری از معلولان گفت: بودجه‌ای که به این مراکز اختصاص داده می‌شود، بسیار کمتر از برآورد هزینه این مراکز است.

  ادامه مطلب ...