خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

ولادت امام رضا (ع) مبارکباد

ولادت امام رضا (ع)مبارکباد

فیلم آلزایمر

داستان «نسیان» (آلزایمر) که فیلمنامه آن را معتمدی نوشته درباره مردی است که طی تصادفی، دچار فراموشی می‌شود.

فرامرز قریبیان در فیلم آلزایمر

فرامرز قریبیان در فیلم آلزایمر 

مهتاب کرامتی و مهران احمدی در فیلم آلزایمر

مهتاب کرامتی و مهران احمدی در آلزایمر

مهدی هاشمی در فیلم آلزایمر

مهدی هاشمی در آلزایمر

نماد انجمن آلزایمر

انجمن جهانی آلزایمر برای طراحی نمادی بین‌المللی،‌همه هنرمندان جهان را فرا خواند.
به گزارش روابط عمومی انجمن آلزایمر ایران، انجمن جهانی آلزایمر به دنبال طراحی یک نماد بین‌المللی است تا اتحاد جهانی افراد و سازمان هایی را که به شکل خستگی‌ناپذیر برای بهبود زندگی بیماران مبتلا به دمانس و مراقبینشان در سر تا سر دنیا تلاش می کنند، به نمایش بگذارد.
ADI به دنبال یک نماد فراگیر و چند بعدی است که در نوشته‌ها و فرم های الکترونیکی و دیجیتالی همه انجمن های آلزایمر سراسر دنیا استفاده  شود.
«دیسی آکوستا» رئیس انجمن جهانی آلزایمر درباره طراحی این  نماد بین المللی گفته است: « در بسیاری از کشورها، واقعاً هنوز آگاهی کافی درباره بیماری آلزایمر وجود ندارد. اتحاد ما جهت بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دمانس و آلزایمر و خانواده‌هایشان حیاتی است و برای این که این اتحاد موثر واقع شود، نیاز به یک «نماد بین‌المللی» داریم که در سرتاسر جهان سریعاً قابل تشخیص باشد».
برای طرح برگزیده این مسابقه جایزه‌ای به مبلغ 500 دلار آمریکا در نظر گرفته شده است. طراحان حرفه‌ای و غیر حرفه ای می‌توانند تا 30 شهریورماه در این مسابقه شرکت کنند.
از مجموعه طرح های ارسالی، پنج طرح از سوی گروهی از متخصصین در زمینه طراحی و دمانس انتخاب شده و در سایت ADI به معرض داوری عمومی قرار خواهد گرفت.
پنج طرح برگزیده از تاریخ10/7/1389 تا10/10/1389برای انتخاب طرح برتر به قضاوت عمومی گذاشته می‌شود.
مسابقه «نماد جهانی آلزایمر» بخشی از برنامه آگاهی بخشی انجمن جهانی آلزایمر است که برای مقابله با ابهامات و بار منفی انواع دمانس در سرتاسر جهان ارائه شده است.
در حال حاضر 30 میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری دمانس هستند و انتظار می رود که این تعداد به 66 میلیون نفر در سال 2030 و 115 میلیون نفر در سال 2050 افزایش پیدا کند.
دمانس دارای تاثیرات مخربی نه تنها بر زندگی فرد بیمار بلکه بر افراد خانواده، مراقبین و همه جوامع دنیا است. عدم آگاهی و درک آن موجب فقدان منابع موثر در جهت حل این بحران خواهد شد.
 انجمن آلزایمر جهانی یک سازمان بین المللی متشکل از 73 انجمن آلزایمر در سراسر جهان است. این سازمان در سال 1984 به عنوان شبکه ای از انجمن های آلزایمر جهت تبادل نظر، انتقال اطلاعات، منابع و مهارت ها تشکیل شد. انجمن آلزایمر جهانی در لندن پایه گذاری شده است و به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکا به ثبت رسیده است. هر عضو انجمن جهانی یکی از انجمن های آلزایمر ملی در کشور خود است که از بیماران مبتلا به دمانس وآلزایمر و خانواده هایشان حمایت می کند. رسالت انجمن آلزایمر جهانی ارتقاء کیفیت زندگی بیماران مبتلا به دمانس و آلزایمر و خانواده هایشان در سرتاسر جهان است.
علاقه مندان برای اطلاع بیشتر از چگونگی شرکت در این مسابقه می توانند به سایت www.alz.co.uk/symbol  مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر از 8 صبح تا 2 بعدازظهر با تلفن 32 33 67 44 تماس حاصل فرمایند.

به نقل از سایت انجمن آلزایمر ایران :

http://www.alzheimer.ir/

روزجهانی آلزایمر دراراک

 سی ام شهریور، روز جهانی آلزایمر

هر ساله در روز سی شهریور مصادف با 21 سپتامبر «روزجهانی بیماری آلزایمر» انجمن های آلزایمر در 72 کشور عضو انجمن جهانی آلزایمر با اجرای برنامه های متعدد سعی در افزایش آگاهی عمومی نسبت به بیماری آلزایمر و جلب حمایت افراد جامعه نسبت به بیماران و خانواده هایشان دارند.
در همین خصوص انجمن آلزایمر ایران نیز با اجرای برنامه های متعدد در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و اجتماعی سعی در انتقال این پیام دارد.


برنامه های انجمن آلزایمر استان مرکزی (خیریه امام رضا ع) به مناسبت روز جهانی آلزایمر سال  1389


1.برگزاری جشنواره غذا به نفع انجمن آلزایمراراک و با هدف اطلاع‌رسانی در خصوص روزجهانی آلزایمر به مدت 4روز از 16 مهر الی 20مهر در مدرسه راهنمایی میثاق خیابان ملک

 
2. برگزاری جشن بادکنکها  در میدان کوهنورد  با حضور مهدهای کودک اراک همراه خانواده هایشان وفرستادن بادکنک به هوا همگام با آلزایمر جهانی در روز جهانی آلزایمر 30شهریور89 .

3- 8 مهرماه همزمان با روز جهانی سالمند شرکت در همایش موسسه خیریه جامع سالمندان استان مرکزی وهمایش انجمن سالمندان استان مرکزی وبهزیستی استان مرکزی در سالن های شورای شهر وامام علی (ع) اراک


4.  برگزاری سمینار کلاس باز آموزی مدون طب سالمندی (دمانس )  با مجوز وزارت بهداشت   توسط کمیته علمی انجمن آلزایمر استان مرکزی  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی (اراک)  جهت 200نفر از پزشکان و پیراپزشکان استان با امتیاز بازآموزی (22 مهرماه 1389) در سالن پردیسان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی .

نشانی سایت انجمن آلزایمر

جشنواره غذا به نفع ایتام وسالمندان آلزایمری به روایت تصویر

   

                                           اسماعیلی آشپز 

    

     
گالری عکس :    http://salmand.spaces.live.com

جشنواره غذا به نفع ایتام وسالمندان آلزایمری وبیماران روانی مزمن

درود بی کران بربانوان نیکوکارکه درشبستان تلاش هایشان چشمه های شورواحساس میجوشد وازدستان هنرمندوگامهای استوارشان سرسبزی وطراوت می تراود
مابوسه می زنیم بردستان نیکوکار شماعزیزان که خالصانه وازصمیم قلب دراین عمل خیرخواهانه قدم برمی دارید  وبه شما نیک اندیش گرامی خسته نباشیدمی گوییم وازخدا سلامتی وبهروزی شما راخواستاریم 
                                                                                 نظری (فرجی )


مدیر جشنواره پاییزه به نفع ایتام وبیماران روانی مزمن

لیست ومنوی غذای جشنواره :
 ردیف نوع غذاسرآشپز
 1آش رشته (ترشی ) خانم شیربانی (بوالحسنی )
2  آش جو باسیرابی خانم زنگارکی
 3آش بادمجان  خانم کارگشا 
 4آش آبادان  خانم عباسی 
 5خورش فسنجان  خانم بنی کعب 
 6خورش مرغ ترش   خانم کوهساری
 7خورش قلیه ماهی  خانم یاراحمدی
 8خورش خلال  خانم بنی کعب 
 9 انواع دلمه  برگ مو- بادمجان
فلفل -کلم
خانمها قناتی-ایبک آبادی -کوهساری
 10انواع دسر ها  خانم مدنی ومادر گرامیشان وخانم طیبون
 11میرزاقاسمی خانم ها امینی وکوهساری
 12حلیم بادمجان  خانم قناتی
 13سمبوسه خانم حاکسار
 14پیراشکی گوشت خانمها معصومه ومحبوبه احمدی
 15 رولت گوشت خانم ها راهپیما-قربانی
 16 سالاداولویه  خانم مهندس مهاجرانی
 17 شنسل مرغ و کباب کوبیده چوبی مرغ  خانم کلهر
 18 کاناپ مرغ  خانم صادقی
 19 کراتن مرغ-شامی -کراکت مرغ خانم مشهدی مدیریت  شیرینی پزی وآشپزی مریم بانو

 20 ته چین مرغ  خانمها نوروزی-کلهر-کوهساری
 21 دال عدس خانم بنی کعب
 22 کیک عصرانه  خانم ها کلهر-کیانی
 23 کوفته تبریزی  خانم ها بنی کعب -قناتی
 24 باکد سبزی 


دومین اردوی تفریحی مددجویان مرکز توانبخشی طلوع اراک


دومین اردوی یک روزه مددجویان در سرچشمه عباس آباد شازندبا حمایت مالی 
 
 مهندس احسان تقوایی وخانم مشایخی  

یک تفریگاه بسیار زیبا ودلنواز باطبیعتی زیبا

 
 
   

اولین اردوی زیارتی

اولین اردوی یکروزه زیارتی مددجویان مرکز درمان وتوانبخشی بیماران روانی مزمن طلوع اراک درشهرآستانه وزیارت مرقد سه بزرگوار سهل ابن علی (ع)  وجعفرابن علی (ع) وفظل ابن جعفر (ع)