خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

نماز شب

کلمه ای که خاصیت نماز شب را دارد!

تبیان: در وصیت پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حضرت علی (علیه السلام) آمده است :‌ سه چیز باعث پوشاندن گناهان است: آشکارا سلام کردن، طعام دادن، خواندن نماز شب در حالی که مردم خوابند.

«سلام کردن» یکی از سنت های اسلامی است که بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. لازم است یک مسلمان این سنت حسنه اسلامی و دینی را زنده نگه دارد. اما سلام کردن هم مثل هر کار دیگری آداب و اصول خودش را دارد! این کار که سبب می شود میان برادران و خواهران دینی الفت و دوستی شکل بگیرد روش و آدابی دارد که بزرگان دینی آن را به روشنی طرح نموده اند تا هم از مزایای دنیوی و هم اجر اخروی آن برخوردار شویم و چیزی را از دست ندهیم ولو به قدر یک سر سوزن!


ادامه مطلب ...

لذتهای زندگی

لذتهای زندگی

دو میمون روی شاخه درختی نشسته بودند و به غروب خورشید نگاه میکردند.
یکی از دیگری پرسید: چرا هنگام غروب رنگ آسمان تغییر میکند؟

میمون دوم گفت: اگر بخواهیم همه چیز را توضیح بدهیم، مجالی برای زندگی نمی ماند. گاهی اوقات باید بدون توضیح از واقعیتی که در اطرافت میبینی، لذت ببری...


ادامه مطلب ...

سعادت

یکی از راه های سعادت!

اولین روز کلاس درس، معلم بچه ها را به دشت برد و از آن ها خواست که به پروانه سفیدی که بر روی علف ها نشسته بود خیره شوند. پروانه بالش را باز کرد و بست. معلم رو به بچه ها کرد و گفت: ببینید، امروز نخستین روز درس شماست و پروانه نخستین آموزگار شما. ببینید که او به شما درس می دهد!

بال هایش را باز می کند و این به معنای آمادگی برای دوستی با جهان است. بال هایش را می بندد و این به معنای آمادگی برای دوستی با خویشتن است. این دو راز را خوب به خاطر بسپارید. با خودتان و با همه جهان دوست باشید. این یکی از راه های سعادت است.

نفخ

گیاهی مفید برای بهبود نفخ

دو تن از پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار و مشهد ، تاثیر افشره زیره را بر شدت درد ناشی از نفخ پس از جراحی سزارین بررسی کردند.
پژوهشگران با بررسی 124 زن پس از جراحی سزارین ، افشره زیره را هر20 دقیقه به میزان 40 قطره برای آنان تجویز کردند.
بر پایه این بررسی که مشروح آن در مجله زنان، مامایی و نازایی ایران منتشر شد، استفاده از افشره زیره شدت درد را پس از جراحی سزارین به میزان درخور توجهی کاهش می دهد.

منبع : salamatnews.com

گیاهانی‌ که مردان لازم دارند!

گیاهانی‌ که مردان لازم دارند!

مجله سیب سبز: بسیاری از ما بی‌آنکه بخواهیم طبق عادتی که از مادربزرگ‌هایمان به ارث برده‌ایم داروخانه کوچک گیاهی در آشپزخانه‌مان داریم که انواع گیاهان دارویی همچون آویشن، سنبل‌الطیب، گل‌گاوزبان، بابونه، جوانه گندم، زنجبیل، هل، چای‌های گیاهی، عصاره رزماری، روغن‌زیتون، اسانس نعناع یا پونه را در آن نگهداری می‌کنیم. گیاهان دارویی که‌از خواص درمانی متنوعی برخور دارند و علاوه بر اینکه به عنوان چاشنی طبیعی غذاها و خوراکی‌های ما را خوش‌طعم وخوش عطر می‌کنند، می‌توانند با خواص دارویی و کم‌نظیری که دارند برای درمان و تسکین برخی از بیماری‌ها و اختلال‌ها از آنها استفاده کرد.

این بار قصد داریم مفیدترین و کاربردی‌ترین گیاهان دارویی را که خواص درمانی و تسکین دهنده بی‌نظیری در برخی از بیماری‌های مردان مانند التهاب پروستات، بواسیر و سنگ‌ کلیه دارد را معرفی کنیم. می‌توانید با داشتن چنین داروخانه‌ای، خود و خانواده‌تان را از مصرف انواع مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها بی‌نیاز کنید. تنها کافی است 100 گرم از هر یک از این گیاهان را برای جعبه گیاهان دارویی خود تهیه کنید و با مشاوره با متخصص طب سنتی از خواص درمانی آنها بهره‌مند شوید.


ادامه مطلب ...

داستان

داستان آموزنده : همه چیز به خودتان برمیگردد

ترازوی مرد فقیر :


مرﺩ ﻓﻘﯿﺮﻯ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﺵ ﮐﺮﻩ ﻣﻰ ﺳﺎﺧﺖ، ﺁﻥ ﺯﻥ ﮐﺮﻩ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﯾﺮﻩ ﻫﺎﯼ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮﯾﻰ ﻣﻰ ﺳﺎﺧﺖ .ﻣﺮﺩ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻪ ﯾﮑﻰ ﺍﺯ ﺑﻘﺎﻟﻰ ﻫﺎﯼ ﺷﻬﺮ ﻣﻰ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻣﺎﯾﺤﺘﺎﺝ ﺧﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﺮﯾﺪ .

ﺭﻭﺯﻯ ﻣﺮﺩ ﺑﻘﺎﻝ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮐﺮﻩ ﻫﺎ ﺷﮏ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺯﻥ ﮐﻨﺪ . ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺯﻥ ﮐﺮﺩ، ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻫﺮ ﮐﺮﻩ ۹۰۰ ﮔﺮﻡ ﺑﻮﺩ .
ﺍﻭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﻋﺼﺒﺎﻧﻰ ﺷﺪ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﮔﻔﺖ:
ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺗﻮ ﮐﺮﻩ ﻧﻤﻰ ﺧﺮﻡ، ﺗﻮ ﮐﺮﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻣﻰ ﻓﺮﻭﺧﺘﻰ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﮐﻪ ﻭﺯﻥ ﺁﻥ ۹۰۰ ﮔﺮﻡ ﺍﺳﺖ . ﻣﺮﺩ ﻓﻘﯿﺮ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﺪ
ﻭ ﺳﺮﺵ ﺭﺍ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ:
ﻣﺎ ﺗﺮﺍﺯﻭﯾﯽ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﺷﮑﺮ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺧﺮﯾﺪﯾﻢ ﻭ ﺁﻥ ﯾﮏ ﮐﯿﻠﻮ ﺷﮑﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻭﺯﻧﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻰ ﺩﺍﺩﯾﻢ .
ﯾﻘﯿﻦ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ ﮐﻪ: ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺧﻮﺩﺕ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻣﻰ ﮔﯿﺮﯾﻢ !


سالمندان استان مرکزی



















































































































































ﻫﺮﭼﯽ ﺍﺯﺵ ﻣﯽ ﭘﺮﺳﯿﺪﯼ ﺩﺭ ﺟﻮاﺑﺖ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ : ﺁﺭﻩ
ﻣﺜﻼً ﻣﯽ ﮔﻔﺘﯽ : ﻣﻨﻮ ﻣﯽ ﺷﻨﺂﺳﯽ ؟
- ﺁﺭﻩ
ﻣﯽ ﮔﻔﺘﯽ : ﺍﯾﻨﺠا ﺧﻮﺑﻪ ﺑﺮاﺕ ، ﺭاﺣﺘﯽ ؟
- ﺁﺭﻩ
ﻣﯽ ﮔﻔﺘﯽ : ﺧﻮﺷﺤاﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﺠاﯾﯽ ؟
- ﺁﺭﻩ
ﻣﯽ ﮔﻔﺘﯽ : ﻣﯽ ﺧﻮاﯼ ﺑﺮﯾﻢ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﯼ ﺩﻭﺭﯼ ﺑﺰﻧﯿﻢ ،
ﺩﻟﺖ ﻭاﺷﻪ ؟ !
ﺍﻭﻧﻮﻗﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﻘﺪﺭ ﺟﯿﻎ ﻣﯿﮑﺸﻪ ﺩاﺩ ﻓﺮﯾاﺩ ﻣﯽ ﮐﻨﻪ ﮐﻪ
ﻧﻪ ! ﻧﻪ ! ﻧﻪ !
ﺑﻌﺪﺍً ﺩﻟﯿﻠﺶ ﺭﻭ ﭘﺮﺳﺘاﺭ ﺁﺳاﯾﺸﮕاﻩ ﺑﻬﺖ ﻣﯽ ﮔﻪ :
ﺁﺧﻪ ، ﺑا ﻫﻤﯿﻦ ﺑﻬﻮﻧﻪ ﺁﻭﺭﺩﻧﺶ ﺳﺮﺁﯼ ﺳﺂﻟﻤﻨﺪﺁﻥ

ﺍﯾﻦ ﺳﻮﺁﻝ ﻧﺒﺂﯾﺪ ﻣﯽ ﭘﺮﺳﯿﺪﯼ ..