خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

احتلالات روانی

 

شیوع 23 درصدی اختلالات روانی در کشور

نویسنده :مرتضی فتوتی
تاریخ:چهارشنبه 19 تیر 1392-12:45 ق.ظ

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: آخرین مطالعه بار بیماری‌ها نشان می‌دهد که شیوع اختلالات روانی به ۲۳ درصد افزایش یافته است و متأسفانه باید بگوییم که وزارت بهداشت ساختار تشکیلاتی مناسبی برای پیشگیری و کنترل اختلافات روانی تعریف نکرده است.

ادامه مطلب ...

salmandan

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: پیاده روی به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت و در سه روز از هفته برای سالمندانی که بیماری قلبی و عروقی نداشته باشند بهترین ورزش محسوب می شود.

محمدرضا برزگری بافقی اظهار داشت: پیاد ه روی در فضای مناسب بهترین ورزش برای سالمندان است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: اگر سالمندی مشکل قلبی و عروقی نداشته باشد باید حداقل هفته ای 3 روز به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در محیط مناسب و به دور از آلودگی هوا پیاده روی داشته باشد.

برزگری تصریح کرد: سالمندان در آلودگی هوا به هیچ عنوان نباید در محیط باز پیاده روی کنند و در این مواقع بهتر است در محیط های بسته پیاده روی را انجام دهند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به افراد سالمند پیشنهاد کرد: در زمان پیاده روی از کفش مناسب استفاده کنند و حتی الامکان در سطوح شیب دار پیاده نروند و سطوح صاف و هموار را برای پیاده روی خود انتخاب کنند. برزگری ادامه داد: شنا، ورزش های آبی، نرمش سبک و ورزش های کششی تقویتی برای عضلات با توجه به ملاحظات خاص هر سالمند می تواند انجام شود.

وی به سالمندان توصیه کرد: در مواردی که خیابان ها و سطوح یخ زده اند برای پیاده روی از منزل خارج نشوند چرا که اکثر سالخوردگان به دلیل تخریب مفاصل دچار اختلال تعادل هستند و ممکن است در سطوح یخ زده لیز بخورند و دچار شکستگی شوند.

 

توانمندسازی

توانمند سازی هدف اصلی است

توانمند سازی و کسب درآمد برای توانخواهان در منزل از مهمترین اهداف برنامه های تیم مراقبت در منزل آسایشگاه خیریه کهریزک است.

اولین جلسه بررسی راه کارهای ایجاد کسب و کار و توانمند سازی توانخواهان با حضور جمعی از مددجویان فعال و داوطلب در حوزه کارهای دستی و با شرکت تعدادی از نیکوکارانی که در زمینه های توانمند سازی ،کوله باری ازتجربیات مفیدی دارند برگزار شد.

گفتنی است جلسه مذکور در تاریخ 1392/10/25 با بهره گیری از تجربیات ارزشمند نیکوکاران خانمها  شمیرانی، علی بیگ،مصلحی و دادگر با هدف تبادل نظر و ارائه بهترین ایده به منظور کمک به توانخواهان در منزل به منظور پویایی و خودکفایی صورت گرفت.

کارهای دستی که به توانخواهان برای کسب درآمد و ایجاد نوعی فعالیت توانبخشی پیشنهاد شد شامل:جاجیم بافی،دوخت ساک دستی،قلاب بافی، گل های کریستال و تهیه پاکت پول بود.

صنایع دستی ساخته شده در منزل توسط توانخواهان ، با همت نیکوکاران در بازارچه بهاره گروه بانوان نیکوکار که از 92/12/8 لغایت 13/12/ 92 در باغ فردوس برگزار میگردد به فروش خواهد رسید.

در خاتمه این جلسه کارهای دستی مددجویان در منزل برای ارائه صنایع دستی با کیفیت به بحث و بررسی گذاشته شد.

گالری

گالری عکس های ورزشی : 

 

https://picasaweb.google.com/100330886574112641587

جشنواره آش دراراک

مدیر عامل انجمن آلزایمر استان مرکزی در گفت‌وگو با برنا عنوان کرد

برگزاری اولین جشنواره آش در اراک

اولین جشنواره آش، به همت بانوان خیرونیکوکارعضو انجمن آلزایمر خیریه امام رضا(ع)استان مرکزی در اراک برگزار خواهد شد.

۱۳۹۲ سه شنبه ۱۵ بهمن ساعت 14:25

محمود زارعی مدیر عامل انجمن آلزایمر استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا خبر داد و گفت: برگزاری اولین جشنواره به همت بانوان خیر و نیکوکار عضو انجمن آلزایمر خیریه امام رضا(ع) استان مرکزی در اراک برگزار خواهد شد.

وی با اعلام برگزاری این جشنواره به نفع بیماران آلزایمری گفت: تمامی هزینه های این جشنواره از سوی خیرین تقبل شده است. از آنجائیکه من خودم بازنشسته آموزش و پرورش هستم با هماهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی؛ این جشنواره در سالن آموزش و پرورش اراک،برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های حداکثری جوانان در این انجمن گفت: نهایت تلاش این انجمن بر این بو ده است تا از توانمندی‌های جوانان در عرصه‌های مختلف این تشکل غیر دولتی استفاده کنیم.

حشنواره آش

اولین جشنواره آش به همت بانوان خیرونیکوکارعضو انجمن آلزایمر خیریه امام رضاع استان مرکزی در اراک
مجری :گروه بانوان نیکوکار انجمن الزایمر خیریه امام رضا( ع)

به نفع فرزندان بی سرپرست (ایتام)-سالمندان وبیماران اعصاب وروان

از بانوان خوش ذوق ...و آقایون خیر که تمایل دارن در این امر خیر مارو یاری کنند تقاضا داریم با شماره های 32772140و32772141تماس هماهنگ نمایند
تاریخ :۳۰بهمن لغایت 2 اسفند  
مکان : سالن دبیرستان شکرایی
ساعت :16الی20
در ضمن برای خرید زمین برای ساخت این مرکز مبلغ 20.000.000 میلیون تومان نیاز هست که تا کنون 10 میلیون توسط خیرین تهیه شده و 10 میلیون دیگه نیاز هست ممنون می شویم اگر کسی علاقه داره در این زمینه هم کمک نمایند.
برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ی 09188619570 تماس حاصل فرمایید.