خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

اولین کارگاه آموزشی پیشگیری ازآلزایمر

اولین کارگاه آموزشی پیشگیری ازآلزایمردرسالن مهر باهمکاری صندوق بازنشستگی استان مرکزی باحضور60نفرازبازنشستگان استان —--آبان 95

آلودگی

الان دیگر با وجود شهرهای بزرگ و ماشین های زیاد آلودگی هوا بیشتر شده است و این آلودگی را مخصوصاً میتوان در شهرهایی همانند تهران،مشهد و … دید.آلودگی هوا مضرات زیادی دارد که از جمله آن ها میتوانیم به آسیب زدن به تنفس و بوجود آوردن مشکلات تنفسی اشاره کنیم.جدیدترین تحقیقات این را نشان میدهند که آلودگی هوا برای عروق خونی جوانان هم مشکل ساز است.

طبق نتایج یک تحقیق، حتی افراد جوان و سالم هم از آسیب عروق خونی ناشی از آلودگی هوا رنج می برند.

محققان در تحقیقات خود پی بردند قرارگیری متناوب در برابر ذرات ریز نظیر آلاینده های ناشی از اتومبیل ها، کارخانه ها، نیروگاه ها و آتش ها، تنها عاملی پرخطر برای افراد بیمار و مسن نیست بلکه سلامت افراد جوان و سالم را نیز در معرض خطر قرار می دهد.

مطالعه سه ساله در شهر پروو ایالت یوتا در آمریکا، ارتباط این نوع آلودگی هوا را با تغییرات غیرعادی در عروق خونی افراد جوان با میانگین سنی ۲۳ سال را نشان داده است. افراد تحت مطالعه، ۷۲ جوان سالم و غیرسیگاری بودند. به گفته محققان، به مرور زمان این ناهنجاری ها می تواند منجر به بیماری قلبی شود.

یافته های پژوهشگران نشان می دهد زندگی در یک محیط آلوده می تواند عامل ابتلا به فشارخون بالا، بیماری قلبی، و سکته در سنین بسیار پایین تر از انچه که قبلا تصور می شد، شود.
تیموتی اوتول، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لوئیزویل، در این باره می گوید: «اگرچه ما می دانستیم که آلودگی هوا می تواند آغازگر بیماری های قلبی یا سکته در افراد مستعد و با ریسک بالا باشد، اما یافته ها نشان می دهد آلودگی هوا نیز می تواند حتی بر افراد سالمی که در معرض متناوب آلودگی هوا هستند تاثیر گذارد. »

آسیب به عروق خونی، اساس آسیب قلبی-عروقی است که منجر به حمله قلبی و سکته می شود. آلودگی هوا موجب افزایش آسیب به سلول ها و عروق خونی می شود. همچنین علائم بیوشیمیایی وجود دارد که مانع از رشد عروق خونی جدید شده و مرگ سلول ها را موجب می شود.

منبع : قدس آنلاین

مشارکت مردمی

جمع آوری کمک های نقدی، غیر نقدی و خدمات مردمی و ساماندهی و هدایت آنها بر اساس نیت اهدا کننده، انجمن خیریه امام رضا (ع) انجام می شود و از آنها در موارد زیر استفاده می شود:

- تامین معیشت بیماران آلزایمری وبیماران روانی مزمن
- کمک به ساخت مراکز برای افراد تحت پوشش انجمن
- کمک به ایجاد حرفه وکار برای بیماران روانی مزمن تحت پوشش
- کمک به استقلال و توانمند سازی بیماران آلزایمری وبیماران روانی مزمن
- کمک به خانواده مددجویان، نیازمند تحت پوشش
- کمک به تامین هزینه درمان و بیمه درمان مددجویان تحت پوشش انجمن خیریه
- کمک مالی برای نگهداری روزانه وشبانه روزی سالمندان آلزایمری بی بضاعت و افراد مبتلا به بیماریهای صعب العلاج و بیماران روانی مزمن
- کمک به امر پیشگیری از بیماری آلزایمر وآموزش خانواده های جمعیت مورد هدف

شما عزیزان می توانید کمک های غیر نقدی خود را با هماهنگی وحضور در مراکز خیریه  مامستقیماً به دست مددجویان برسانید.

کمک های نقدی خود را نیز با واریز به حساب های موسسه خیریه به شرح ذیل مارایاری نمایید:

بانک تجارت   شعبه   مرکزی  اراک         1400670702

بانک صادرات شعبه بهشتی اراک   0207807212001

بانک ملی  شعبه    مرکزی   اراک   0205604225007

بانک  ملت   شعبه   مرکزی  اراک          1884940511

انجمن آلزایمراستان مرکزی

خیریه امام جواد(ع)

حامی بیماران آلزایمری وبیماران روانی مزمن استان مرکزی 

دوخواسته انجمن آلزایمراستان مرکزی ازرئیس جمهورمردمی

بسمه تعالی

دوخواسته انجمن آلزایمراستان مرکزی ازرئیس جمهورمردمی

خداوند منان را شاکریم که مردم شریف و میهمان نواز استان مرکزی مفتخر به میزبانی کاروان تدبیر و امید به هدایت رئیس جمهوری محبوب, حسن روحانی ریاست جمهوری هستند.

امید است سفر رئیس جمهوری به سرزمین آفتاب، گشایش گر افق‌های جدید توسعه و پیش رفت برای هم استانی های عزیز بالاخص انجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی باشد.

1-صدورمجوزساخت  پروژه آموزشی وتوانبخشی دوخانه سالمندان مرد وزن وکلینک نورولوژی مخصوص آلزایمر که ازتاریخ اسفند 90 تا فروردین 95 بعدازخرید زمین با داشتن کارگروه ازراه وشهرسازی وتهیه نقشه وگذراندن کلیه مراحل شهرداری ونظام مهندسی پروانه ساخت هم صادرشده ،لکن ازاریبهشت 95 منتظر تشکیل کارگروه جدید مانده با اینکه پولی  هم ازدولت نمی خواهیم چون خیرین سازنده اعلام آمادگی ساخت رادارند

2- حذف کرایه ماهانه مرکزنگهداری  مددجویان سالمند وبیماران اعصاب وروان با توجه به اینکه ساختمان دولتی است وماده 28 باتصویب هیات دولت رایگان می شود ،لازم به ذکر است بعدازگذشت 7ماه که درشهر به دنبال مکانی برای نگهداربودیم برای بیماران اعصاب وروان درهیچ نقطه ای از اراک ساختمانی کرایه داده نمی شود 

                                                                                                                                                    باتشکر محمودزارعی

                                                                                           موسس ورئیس هیات مدیره انجمن آلزایمر خیریه امام جواد(ع) استان مرکزی


تازه جوانی زسر ریشخند
گفت به پیری که کمانت به چند؟!

پیر بخندید و بگفت؛ای جوان!
چرخ تو را نیز دهد رایگان...!