خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

نفخ معده

یکی از علل نفخ معده، نوشیدن آب و نوشابه‌های گازدار به همراه غذا است. نوشیدن این مایعات با غذا، شیرهٔ معده را رقیق و سرد کرده و هضم غذا را به تاخیر می‌اندازد. غذاهای ایرانی اکثراً گوشتی بوده و همراه با میوه و سبزیجات است و نوشیدن مایعات به همراه این گونه غذا‌ها، نفخ ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب ...

بازدید ازخانه دختران وپسران اراک









حمیدرضاالوندمدیرکل دفتر کودک ونوجوان سازمان بهزیستی کشوراز خانه های های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی بازدید نمود.مدیرکل دفتر کودک ونوجوان بهزیستی کشور به همراه ربیعی مدیرکل و همتا معاون اموراجتماعی ازخانه های کودک ونوجوان بازدید نموده و دیداری صمیمانه با فرزندان این خانه هاداشته واز نزدیک با مسائل ،خواسته ها ومشکلات این فرزندان آشنا شدند.در این بازدید، ربیعی در خصوص فعالیت این مراکز ،مسائل و مشکلات مربیان وفرزندان ،مطالبی را ایراد نمود.الوندنیزضمن تقدیر و تشکر از خدمات و فعالیت مدیران و مربیان این مراکز، درخصوص اهمیت وظایف مربیان در قبال مسائل آموزشی و تربیتی فرزندان مطالبی را عنوان و راهکارهایی را در راستای بهبود امور ارائه نمودند.ایشان با اشاره به بهره مندی ازمراکز خانه های کودک و نوجوان از مقطع نونهال تا مراکز آماده سازی ،اهتمام بر فعالیتهای فرهنگی و تربیتی فرزندان را ازاهداف سازمان بهزیستی دانست وتصریح کرد: اقدامات صورت گرفته دراین مراکز میتواند ضمن بروز استعدادهای کودکان ونوجوانان زمینه حضور مثمرثمر آنان را درجامعه فراهم آورد.وی درخاتمه خاطرنشان ساخت :حضور در جمع کودکان بی سرپرست و ایتام از توفیقات حضرت حق می باشدکه ضمن ایجاد رضایت قلبی سبب جلب رضایت پروردگارنیز میگردد .


کلاس سالمندی

برگزاری کارورزی پزشکان دوره MPH سالمندی درآسایشگاه


آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز برای پزشکان دانشگاه علوم بهزیستی دوره کارورزی MPH سالمندی برگزارکرد. دکترافشین وجدانی مدیر آسایشگاه ضمن خوشامدگویی به مهمانان به معرفی مرکز پرداخت و ارائه خدمات را به چهاردسته ارتقاء سلامت ، پیشگیری ، درمان و توانبخشی تقسیم کرد و گفت : تمام اقدامات و آموزش هایی که برای فرد معلول و سالمند درتوانبخشی آسایشگاه انجام می شود شامل : تغییر محیط فیزیکی و مناسب سازی محیط اجتماعی ، رفع موانع موجود در محیط زندگی شهری ، ایجاد فرصتهای مساوی بر مبنای زندگی تلفیقی در جامعه ، تقویت و حمایت از این افراد دررسالت آسایشگاه بیان شده است .
درادامه جلسه ،دکتررضا شهسواری مدیرمرکز جامع توانبخشی گفت : ارایه خدمات توانبخشی و نگهداری در آسایشگاه بر اساس نیاز مراجعین به 4 روش مراقبت در منزل((Home Care ، مراقبت روزانه (Day Care( ، مراجعه روزانه (Day Visit) و درآینده نگهداری شبانه روزی (Residential Care) انجام می گیرد. 
وی درادامه افزود: حوزه سالمندی دارای یک تیم متشکل ازپزشکان ، متخصصان، کارشناسان درحوزه های تغذیه ، گفتاردرمانی ، فیزیوتراپی ،شنوایی شنجی و تربیت بدنی است .
سپس دکتر لیلاتشکر مسئول درمانگاه ، پزشکان رادر بازدید ازآسایشگاه همراهی کرد وبا نحوه خدمات ارائه شده آشنانمود . 
 


کهریزک وکارگاه

کارگاه مونتاژ هواکش درآسایشگاه

کارگاه مونتاژ هواکش های خزر فن بصورت آزمایشی در آسایشگاه خیریه کهریزک راه اندازی شد.
در این طرح علاوه بر ایجاد کار و اشتغال برای توانخواهان آسایشگاه و ایجاد حس مفید بودن و اعتماد به نفس ، این عزیزان را درعرصه تولید کشور نیز مشارکت داده و قطعا فعالیت برای آنان موجب افزایش امید به زندگی خواهد بود.
محصولات مونتاژ شده دست توانخواهان آسایشگاه پس از تکمیل و بسته بندی و بررسی نهایی علاوه بر بازار داخل به کشورهایی همچون افغانستان ، عراق ،پاکستان،ارمنستان و باکو نیز صادر می شود.
 


تقدیر ازمردی بزرگ

"تو را گران بخریدند تا به کار آیی"

دکتر حسن احمدی مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک طی لوح تقدیری از محمد رضا صوفی نژاد قائم مقام مدیر عامل و مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک به عنوان مدیر نمونه شهرستان ری و همچنین مدیریت منسجم و مدبرانه و تلاشگر در آسایشگاه تجلیل کرد.


ادامه مطلب ...

کهریزک وخاطره ها

دیداری از جنس محبت


گاه می شنویم که می گویند: دوری و دوستی. اما تا حد این اصطلاح واقعی است. مردی با صلابت و خوش صحبت در ساختمان گل یاس و بخش ام . اس مدتی است میهمان کهریزک است .
سرهنگ بازنشسته وزارت دفاع، بهمن درخشان، فردی که بیماری ام . اس توان راه رفتن از او گرفته اما روحیه و توان فکری اش به روز است.
فرزندش ، بهرام درخشان ، فارغ التحصیل رشته بازاریابی و ساکن شهر لندن انگلستان است که برای دیدار پدر به تهران آمده و با همسر و والدین همسرش به سراغ پدری می آید که لحظه ای، دعاگویی همسر و فرزندانش ترک نمی شود. آنچنان با پدر خلق و خوی نزدیک دارد که انگار همین دو روز پیش در مراسم عید قربان پدر را دیده است.
همسر مهربان و یار زندگی اش نیز در کنارش نشسته است گرم، صمیمی و شاد.
از بهرام تقاضا کردیم که از سال های دور بنویسد و احساسش را به ما هدیه کند و عکسی به یادگار بیندازد.

بهرام درخشان اینچنین نوشت:
من افتخار می کنم به پدری فداکار، مهربان و فرهیخته که تمام جوانی اش را صرف کمک و همیاری نیازمندان و رفع مشکلات مردم و اطرافیان گذراند؛ و خاطرات خوش کودکی من و همه دوستانم با پدر، در گشت و گذار و آموزش کارهای خوب شکل گرفت.
کسی که دوست دوران کودکی و نوجوانی من بود؛ پا به پای من دوچرخه سواری و فوتبال، کوهنوردی و ماهیگیری کرد و با روحیه بسیار عالی و مثال زدنی اسطوره زندگیم بود. من به داشتن چنین پدری بسیار افتخار می کنم. پدری که در همه زمینه ها به بالاترین درجات علمی و اخلاقی رسیده است.
امیدوارم که به زودی شفاء پیدا کند و به آغوش جامعه که همواره به وجود چنین افرادی نیازمند است باز گردد.

 


انعکاس وجشن غدیر

جشن غدیر، جشن ولایت


جشن عید سعید غدیر با شکوه و عظمت کم نظیری جمعه دوازدهم آبان ماه با حضور مددجویان اعضاب وروان مرکز طلوع -فرزندان خانه دختران رضوان -خانه پسران ثامن وخانه سپهرروشن اراک به همراه جمعی ازخیرین در سالن کانون امام خمینی (ره)   آموزش وپرورش برگزار شد.
در این مراسم به یاد ماندنی هنرمندان گروه موسیقی انعکاس اراک به همراه هنرمندان تپر تلاش تاتر  به اجرای برنامه پرداختند.
در ادامه این مراسم به مددجویان سلاله سادات هدایایی به رسم یادبود و به مناسبت عید غدیر نیز اهدا شد.
یکی دیگر از زیبایی ها و نکات ارزنده این مراسم  از توانخواهان  آسایشگاه طلوع وکلیه مدعوین بود که با تهیه کیک و آب میوه ومیوه در میان  برنامه  مراسم پذیرایی صمیمی و دوستانه ای از حاضرین به عمل آمد.
این مراسم به همت خانواده محترم عباسیان  و همکارانشان درگروه موسیقی انعکاس که در بخش یاد شده به انجام رسید و شادی زاید الوصفی در ذهن فرزندان بی سرپرست ومددجویان مرکز شبانه روزی وروزانه طلوع ایجادکردند، این عید با عظمت را، در خاطر همگان جاودانه کرد.

کهریزک

گزارشی از سرای سالمندان کهریزک


یه روز یه پدر ، پدر پیرشو تو سبد گذاشت تا از خونه بیرونش کنه. پسرش گفت : " بابا میشه این سبد رو برام بیاری؟ " پدر علت را پرسید . پسر جواب داد : می خوام وقتی پیر شدی ، تو رو تو این سبد بذارم و ازخونه بیرون کنم.


ادامه مطلب ...

داستان شب

حامد با اصرار سوار ماشین پدرش شد .هر کاری کردند از ماشین پیاده بشه نشد که نشد. پدر و مادرش فکر میکردند اگه بفهمه بابا بزرگ رو میخوان ببرن خونه سالمندان و اون دیگه نمی تونه پدر بزرگش رو ببینه قیامت به پا میکنه.اما اینطور نشد.خیلی اروم نشست صندلی جلوی ماشین، مثل آدم بزرگها.بابا بزرگ هم مات و مبهوت نشسته بود صندلی عقب و غرق در خیالات خودش بود ، وهر چند حالش خوب نبود از بی احساسی حامد کوپولو تعجب زده
بود ولی به روی خودش نمی آ اشورد.به اولین خیابان که رسیدند حامد رو به باباش کرد وپرسید :بابا اسم این خیابون چیه؟باباش جوابش رو داد.اما حامد ول کن نبود.اسم تمام خیابونها رو دقیق دقیق میپرسد.بلاخره حوصله باباش سر اومد با ناراحتی پرسید:بچه جون اسم این خیابونها رو میخوای چیکار کنی؟به چه دردت میخوره؟حامد با صدای معصومانه اش گفت:بابایی میخوام اسم خیابونها رو خوب خوب یاد بگیرم تا وقتی تو هم مثل بابابزرگ پیر شدی ببرمت اونجا تنها زندگی کنی.دنیا رو سرش خراب شد.نگاهی از آیینه به پدر پیرش کرد، خودش رو اون پشت دید . از همون جا بسرعت دور زد . و برگشت بطرف خونشون.حامد کوچولو اون جلو یواشکی داشت میخندید. برگشت و دستای داغ و تب دار بابابزرگش رو تو دستای کوچیکش محکم فشار داد ،اشک از چشمهای پیرمرد سرازیر بود .

سالمندان اراک

با سالمندان اراک سال 88 تنکابن تابستان :


  

حبیب -سیدمنصور-صفرومرادی

   

پدرشهید علیمحمدی