خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

تقدیر ازمردی بزرگ

"تو را گران بخریدند تا به کار آیی"

دکتر حسن احمدی مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک طی لوح تقدیری از محمد رضا صوفی نژاد قائم مقام مدیر عامل و مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک به عنوان مدیر نمونه شهرستان ری و همچنین مدیریت منسجم و مدبرانه و تلاشگر در آسایشگاه تجلیل کرد.



محمد رضا صوفی نژاد که مددجویان از او به عنوان پدرآسایشگاه یاد می کنند ، اردیبهشت ماه سال 1377 عهده دار مسوولیت در آسایشگاه خیریه کهریزک می شود و کوله بار تجارب و احساس هم نوع دوستی اش را بر خاک خانه عشق ، کهریزک می گذارد.
صوفی نژاد متولد سال 1328 شهرستان رودسر، کارشناس ارشد رشته جامعه شناسی از دانشگاه اصفهان، دارای سه فرزند است و در سال 1355 به استخدام دولت در آمد.
ایشان در پاسخ به چگونگی خدمت و گذشته فعالیت هایش اینچنین می گوید
در سال 1355 به استخدام دولت در آمدم، در شهرستان نوشهر رئیس برنامه حمایت شدم تا سال 1358 که به رشت انتقال یافتم؛ درست در زمانی بود که هسته اولیه سازمان بهزیستی در سطح کشور و استانها در حال تشکیل بود.
بعد از تشکیل بهزیستی ، توفیق داشتم به مدت 2سال معاون توانبخشی بهزیستی گیلان باشم و در سال 1361 با حفظ سمت به پیشنهاد مرحوم آیت الله احسان بخش ، نماینده فقید ولی فقیه در استان گیلان بعنوان رئیس آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان منصوب شدم.
از سال 1362 تا  پایان سال 1375 دوباره به عنوان مدیر کل، به سازمان بهزیستی برگشتم و پس از آن اوایل سال 1376 در بهزیستی کشور حدود 6 ماه مشاور رئیس وقت سازمان، آقای دکتر جزایری بودم و سپس به مدت 6 ماه به نهاد ریاست جمهوری واحد ایرانشناسی رفتم و از آنجا بنا بر پیشنهاد سرکار خانم بهادرزاده قندهاری و تصویب هیات مدیره موسسه خیریه کهریزک از سال 1377 تا کنون مدیریت استفاده بهینه از امکانات و منابع بالقوه در جهت اداره امور مجموعه کهریزک را بر عهده دارم و باید بگویم که باور من این نیست که صد در صد کارهایی که انجام داده ام درست بوده، زیرا هر انسانی می تواند اشتباه داشته باشد و یا اینکه در جایی اگرمی گویم کارمندان با من همدل بودند، امر به مطلق بودن نیست بلکه منظورم همان اکثریت قریب به اتفاق است و هر مدیری قطعا در فعالیت های خود مخالفت هایی نیز دارد که ناشی از تفکر افراد و قضاوت هایی است که بعضا برای حفظ آرامش سازمانی اقدامات مناسبی نیز بایستی به انجام رساند.
صوفی نژاد طی 14 سال سمت مدیر کلی بهزیستی استان گیلان، عنوان مدیر کل نمونه بهزیستی کشور را در سه دوره به خود اختصاص می دهد و همچنین طی 15 سال مدیریت آسایشگاه خیریه کهریزک ، در سه دوره به عنوان مدیر نمونه شهرستان ری برگزیده می شود.
نکات برجسته مدیریتی وی بهره مندی از آموزه های دینی است. او معتقد است اگر کار برای خدا باشد ، هیچ قدرتی نمی تواند جلوی کار بایستد.
. . . ( و تعز من تشاء و تذل من تشاء) . . .


توکل خوبی در او مستتر است. سرشار از انرژی، صبر و حوصله است و آن را از ناحیه تقدیر الهی می بیند و تمام تلاشش در تبلور ارزش هایی همچون سلامت نفس ، صداقت ، شرافت و دین باوری است.
مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک ارزشهای والای انسان را در گرو هم نوع دوستی و مدیریت واقعی را، مدیریت بر قلب ها می داند.
آنچه به وضوح قابل مشاهده است ، اداره امور جاری آسایشگاه به خصوص در مناسبت ها و مراسم ملی و مذهبی است که در آسایشگاه سابقه دیرینه دارد و این مهم با ایجاد وحدت سازمانی ، اتحاد تیمی و بهره وری از امکانات و منابع امروز در خانه محبت و عشق، آسایشگاه کهریزک نمایان شده است.
یکی از نکات مهم و ارزنده در مدیریت منابع انسانی ، مدیریت بر اساس حس مسئولیت است.
محمد رضا صوفی نژاد در پاسخ به سوالی در مورد قضاوت واقعی می گوید:


( آفتاب آمد دلیل آفتاب)

مردم و انسان های اطراف ما بهترین میزان سنجش ما هستند . مردم شعور دارند ،دانایی دارند و از درک صحیحی از زندگی برخوردارند.
انسان مانند تیزابی که طلا را در لحظه ای تشخیص می دهد، نیست. بلکه زمان، تیزآب انسان است و در گذر زمان است که خوبی ها و بدی های انسان قابل تشخیص می شود.
مدیر آسایشگاه همواره در گفتارش شرمنده الطاف کارکنان و مددجویان آسایشگاه است و استنباطش از محبت و ارادت آنان اینچنین تفسیر می شود :
هنگامیکه کارمندی دست مرا از صمیم قلب می فشارد و لبخند رضایتش را به من هدیه می کند ، می پندارم که توانسته ام آنقدر نوکری اش را به خوبی به جا آورم که او مرا باور داشته است ؛
توانسته ام آنقدر به او خدمت کنم که او مرا مرهم قلب خود می داند؛ چون من برای چیزی جز خدمت نیامده ام.
وی در حالی که کنترل احساسات برایش دشوار شده بود به آرامی می گفت: اگر مردم را دوست بداری ،آنان تو را از صمیم قلب باور خواهند کرد و روزگار خوب خواهد شد.
رشد کمی و کیفی خدمت رسانی به مددجویان ، افزایش سطح رضایتمندی کارکنان و مدیریت بهینه امکانات و منابع از مهمترین اهداف قائم مقام مدیر عامل و مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک است. 
و امروز شاهد وحدت و انسجام در سایه باور نیک اندیشانه در آسایشگاه هستیم.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد