خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

آلزایمر

در آینده میانگین سنی تعداد بسیار بیشتری از مردم به 80 یا 90 سالگی خواهد رسید و به همین دلیل ابتلا به آلزایمر روند صعودی خواهد داشت. پس از عبور از مرز 80 سالگی، یک پنجم از مردم به نوعی اختلال مغزی دچار می شوند.

آسپیرین و آلزایمر:
دانشمندان شواهد تازه ای به دست آورده اند که نشان می دهد، مصرف آسپیرین می تواند به حفاظت از بدن در برابر خطرات جدی کمک کند.

 این داروی اعجاب انگیز که بیش از 100 سال پیش ساخته شده است، می تواند بیماری آلزایمر را به تأخیر انداخته و یا حتی مانع ابتلا به آن شود. آسپیرین می تواند از جمله به مبارزه با سرطان، بیماری قلبی، فشارخون و آرتروز کمک کند.
با این حال پزشکان هشدار داده اند، نتایج آخرین مطالعه در زمینه آسپیرین به این معنی نیست که مردم می توانند بدون مشاوره پزشکان به مصرف منظم آن رو بیاورند.
در یک پژوهش بیش از 5000 نفر که بیش از 65 سال سن داشتند، برای تشخیص آلزایمر مورد ارزیابی قرار گرفتند. آنها همچنین این مساله که آیا آنها به طور منظم آسپیرین، داروهای حاوی آسپیرین یا داروهای ضدالتهاب غیرکورتونی مانند ایبوپروفن مصرف کرده اند یا نه را مورد بررسی قرار دادند.
آنها دریافتند، از سه هزار و 227 نفر از افرادی که هنوز زنده هستند، 104 نفر مبتلا به آلزایمر می باشند. این مطالعه نشان داد، بیمارانی که برای بیش از دو سال از آسپیرین یا داروهای ضدالتهاب غیرکورتونی استفاده کرده اند، 50 درصد کمتر از دیگران با احتمال ابتلا به آلزایمر مواجهند.
با این حال به نظر می رسد، تنها کسانی که به طور منظم و در دوره ای طولانی از این داروها استفاده کرده اند، از فواید آن بهره مند شده اند. اگر مصرف این داروها مدتها پیش از پیدایش هرگونه علایم آلزایمر(ضعف توانایی های مغزی) آغاز شود، مؤثر است.
در پایان باید توجه داشت، محققان نسبت به مصرف آسپیرین بدون مشورت پزشک هشدار می دهند؛ زیرا عوارض جانبی مرتبط با استفاده بلندمدت از این داروها، از جمله خونریزی معده، زخم معده و ناراحتی های کلیوی می تواند خطرناک باشد.
درمان آلزایمر با استفاده از سم مارمولک
دانشمندان از بزاق مارمولکی به نام «هیولای هیلا» برای ساخت دارویی که به بهبود حافظه و قدرت یادگیری کمک می کند، استفاده کرده اند. این مارمولک سمی در نواحی خشک جنوب غربی آمریکا و غرب مکزیک زندگی می کند. شرکتی که این دارو را تولید کرده است امیدوار است، از آن برای آزمایشهای انسانی استفاده کند.
نیش این مارمولک می تواند مرگبار باشد، اما بزاق آن محتوای ماده شیمیایی است که بر برخی دریافت کننده های مغز انسان و حافظه اثر می گذارد. مدیر پژوهشی این تحقیق می گوید: البته نباید در این مورد زیاد هیجان زده شویم؛ زیرا بیش از 95 درصد داروهایی که ابتدا به این ترتیب ساخته می شوند، در نهایت از دستیابی به نتیجه باز می مانند.

نوعی ادویه رشد آلزایمر را کند می کند
پژوهشگران می گویند، زردچوبه که از اجزای بسیاری از انواع «کاری» است، می تواند معالجه مؤثری برای بیماری آلزایمر باشد. بر اساس نظر آنان زردچوبه احتمالاً سرعت گسترش این بیماری را که سبب از کار افتادن سلولهای عصبی می شود، کند می کند. این اکتشاف احتمالاً علت این پدیده را که چرا نرخ ابتلا به آلزایمر در میان افراد مسن هند بسیار کمتر از همتایان آمریکایی آنهاست، توضیح می دهد.
تحقیقات قبلی نشان می دهد، آلزایمر تنها یک درصد از ساکنان بالای 65 سال برخی روستاهای هند را مبتلا می کند. عنصر اصلی زردچوبه که در بسیاری از گیاهان یافت می شود، ماده ای شیمیایی به نام «کرکومین» است.

منشأ آلزایمر
تصور می شود، آلزایمر ناشی از تشکیل گره هایی در مغز باشد. بررسی ها نشان داده اند، زردچوبه شمار این گره ها را به نصف کاهش می دهد. محققان همچنین دریافته اند، زردچوبه دارای فواید دیگری نیز هست.
این ادویه همچنین به هضم غذا، مقابله با عفونت و به عنوان سپری در برابر سکته قلبی کمک می کند. همچنین به نظر می رسد، «کرکومین» از التهاب بافتهای مغزی که ناشی از آلزایمر است، می کاهد. این ماده هم خاصیت ضد اکسیدی و هم خاصیت ضد التهاب دارد. داروهایی با خواص مشابه می تواند به طور بالقوه برای پیشگیری از بیماری آلزایمر به کار رود. با این حال ممکن است سالها طول بکشد تا این داروها در دسترس همگان قرار گیرد.

کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با ورزش:
ورزش به طور منظم خطر تحلیل قوای مغزی و بیماری آلزایمر را گاه تا 40 درصد کاهش می دهد. این جامع ترین پژوهش درباره تأثیر ورزش در تحلیل قوای مغزی است. این مطالعه نشان می دهد، فرد هر چه نحیف تر باشد، فواید ورزش احتمالاً بیشتر خواهد بود. محقق اصلی این مطالعه گفت: سه بار پیاده روی در هفته و هر بار 15 دقیقه، کافی است تا خطر ابتلا به آلزایمر کاهش یابد.
ورزش منظم نه تنها خطر تحلیل قوای مغزی را می کاهد، بلکه ممکن است پیشرفت بیماری در افرادی را که نخستین علایم آن در آنها ظاهر شده است، به تأخیر بیندازد. ورزش ممکن است عملکرد مغز را از طریق افزایش جریان خون به بخشهایی از مغز که مسؤول حافظه است، بهبود بخشد. تحقیقات قبلی نشان داده بود، ضعف جریان خون ممکن است باعث آسیب دیدن این بخشهای مغز شود.
دکتر لارسون، محقق این مطالعه می گوید: حتی اگر 75 ساله باشید و هرگز ورزش نکرده باشید، اگر همین امروز شروع کنید، می توانید از فواید آن بهره مند شوید. بسیاری از پژوهشگران بر این باورند، آنچه برای قلب خوب باشد، برای مغز هم خوب است. البته این مطالعه از این جهت مهم است که نشان می دهد ورزش حتی پس از 65 سالگی و حتی برای افراد شکننده مفید است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مجیییید جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:38 ب.ظ http://links.biabia.ir/index.php

حتما کامل بخون که چی نوشتم
سلام خسته نباشی وبلاگ خوبی داری ! دوست داری بازدیدش رو 50 برابر کنی ؟ اگه لینکت رو بفرستی به لینکدونی آزاد بازدیدت 50 برار میشه ! به شرطی که لینکدونی رو بزاری تو وبلاگت همین باور نمی کنی امتحان کن! خیلی سادس. باید بری تو دریافت کد لینک باکس ، کد رو به ادامه قالبت اضافه کنی
http://links.biabia.ir/index.php
راستی اگه سوال داشتی برو تو ارتباط یا ما سولات رو همونجا مطرح کن من خیلی زود جواب میدم
پشتیبانی 24 ساعته
حتما لینکدونی رو بزار تو وبلاگت پشیمون نمیشی
گول افراد متقلب رو نخورید که میگن کات شارژ میدیمو و ...


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد