خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

افتتاح انجمن آلزایمر استان مرکزی

ه گزارش خبرنگار «شبکه خبر دانشجو» از اراک، معصومه صالحی شنبه در مراسم افتتاح نخستین انجمن آلزایمر کشور در اراک اظهار داشت: در ایران تعداد زنان مبتلا به آلزایمر بیش از مردان است.

وی همچنین افزود: تغذیه نامناسب، فشار خون بالا و کلسترول بالای خون از موارد ابتلای زنان به آلزایمر است.



مدیرعامل انجمن آلزایمر کشور تصریح کرد: آلزایمر به عنوان یک بیماری پیش‌رونده، قوای جسمی سلول‌های مغزی فرد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که می‌توان با روش‌های پیشگیرانه از رشد و گسترش آن جلوگیری کرد.

صالحی با بیان اینکه مطالعه، تعامل اجتماعی و شرکت در فعالیت‌های جمعی نقش بسیار موثری در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر دارد، خاطرنشان کرد: اختلالات شخصی، گفتاری و رفتاری مهم‌ترین عوارض این بیماری است.

علی روشنایی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم گفت: انجمن آلزایمر استان مرکزی با مشارکت بخش خصوصی و ارائه خدماتی همچون توانبخشی، توان پزشکی، مراقبت‌های بالینی و آموزش و پیشگیری کار خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی با به عهده داشتن 60 وظیفه، سهم قابل توجهی در ارتقای شاخص‌های اجتماعی جامعه بر عهده دارد، افزود: پیشگیری و درمان بسیاری از ناتوانی‌های جسمی و حرکتی توسط این سازمان سبب شده تا نرخ ناهنجاری‌های جامعه تا حد مطلوبی کاهش یابد.

در ادامه محمود زارعی، مدیرعامل انجمن آلزایمر استان مرکزی گفت: انجمن آلزایمر استان مرکزی با هدف ساماندهی امور بیماران روانی مزمن در زمینه‌های درمان، آموزش، ارتقای سطح بهداشت روانی اجتماعی، استقلال و خودکفایی آنان و فعالیت در زمینه درمان‌، آموزش و توانبخشی بیماران روانی مزمن تأسیس شده و ساماندهی بیماران روانی مزمن را بر عهده دارد.

وی افزود: این انجمن همچنین در بخش نظارت و ارزیابی مراکز توانبخشی جامع بیماران اعصاب و روان در رابطه با هزینه‌های درمانی اقدام کرده و در زمینه امور مربوط به ارتقای بهداشت روان، با ارائه آموزش‌های متناسب با سطح مخاطبان در زمینه بیماری‌های روانی مزمن فعالیت می‌کند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر استان مرکزی ساماندهی امور بیماران روانی مزمن در زمینه‌های درمان، آموزش، ارتقای سطح بهداشت روانی اجتماعی و استقلال و خودکفایی را از دیگر اهداف این انجمن برشمرد و ادامه داد: جامعه هدف این انجمن افراد بالای 18 سال هستند که به یکی از اختلالات روانپزشکی مبتلا بوده و قبلا سابقه بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های روانپزشکی را دارند.

زارعی پرداخت کمک هزینه درمان برای بیمارانی که در خانواده زندگی می‌کنند، همچنین پرداخت کمک‌های موردی برای نگهداری و توانبخشی بیماران روانی که نیاز به خدمات نگهداری و توانبخشی دارند، ارائه معرفی نامه برای معافیت سربازی از طریق قسمت مربوطه و معرفی به بیمارستان‌های استان برای تخفیف هزینه بستری، ارائه خدمات سرپایی شامل ویزیت رایگان و برگزاری جلسات آموزشی برای خانواده‌های بیماران روانی مزمن را از خدمات ارائه شده در انجمن بیماران روانی استان مرکزی عنوان کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد