خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

گزارش سالیانه انجمن آلزایمرجهانی

  گزارش سالیانه انجمن جهانی آلزایمر، تنهاگزارش جامع و کامل از وضعیت این بیماری درجهان ، جمعیت مبتلا و در معرض ابتلا، برنامه های پیشگیری، نگهداری ومقابله درکشورهای مختلف، بودجه ها وهزینه های تخصیص داده شده به این بیماری وآخرین تحقیقات علمی دراین زمینه می باشد.
     این گزارش توسط گروهی از برجسته ترین و خوشنام ترین متخصصین این فن در جامعه علمی، پزشکی، بهداشتی جهان تهیه می شود وهرساله همزمان درکشورهای جهان درروز جهانی آلزایمر، 21سپتامبر،30شهریور منتشرو رونمایی می شود .
     انجمن آلزایمرایران، به عنوان عضوفعال انجمن جهانی آلزایمروبه عنوان تنها سازمان فعال در دمانس و آلزایمر در جمهوری اسلامی ایران موظف است که نکات اصلی این گزارش جهانی را از طرق مختلف به اطلاع مسئولین حقوقی و مملکتی برساند و نظر آنها را به بحرانی که مانند خود بیماری به فراموشی سپرده شده است ولی آرام و بی صدا به بزرگترین مشکل سلامت و گرانترین بار جامعه و جمعیت کشورها تبدیل خواهد شد ، جلب نماید .
     جمعیت مبتلا به دمانس و آلزایمردر سال 2010 میلادی در جهان 6/35 میلیون نفر می باشد که بصورت نجومی و تصاعدی در حال افزایش می باشد و تا 20 سال دیگر دو برابر و تا سال 2050 میلادی از مرز 115 میلیون نفر خواهد گذشت . در سال جاری هزینه نگهداری و مراقبت و درمان این بیماری در جهان 604 میلیارد دلار می باشد که 1% درآمد ملی جهان می باشد. این درصد در کشورهای کم درآمد 24/. % در کشورهای ثروتمند 24/1% درآمدکشورها را شامل می شود . هزینه های مستقیم و غیرمستقیم این بیماری بیش از سایر بیماری ها از جمله سرطان و ایدز می باشد و چشم پوشی از تدوین و اجرای برنامه های جامع کشوری برای پیشگیری ، مراقبت ، نگهداری و درمان آن بار بسیارگرانی را بردوش دولت ها، جامعه وخانواده می گذارد وتامین عدالت اجتماعی را غیرممکن می سازد . مراقبین و خانواده های بیماران دمانس و آلزایمر از مشکلات عدیده مالی، حقوقی، روحی، روانی،جسمی و اجتماعی رنج می برند.
کمبود آگاهی مسئولین از این بیماری و از مشکلات خانوادگی و اجتماعی ناشی از آن علت اصلی عدم توجه به این بیماری می باشد .
     براساس این گزارش بیماری دمانس و آلزایمرو مشکلات و عواقب ناشی از عدم توجه به آن بزرگترین مشکل سلامت و از مهمترین بحران های جامعه بشری و دولت ها درقرن 21 خواهد بود ودولت ها در حاضر اصلاً آمادگی مقابله با این بحران را ندارند .
     گزارش 2010 انجمن جهانی آلزایمرنظر مسئولین را به تعهدات آنها به "کنوانسیون حقوق معلولین " و به اهداف و برنامه های مشخص تصویب شده سازمان بهداشت جهانی در خصوص سالمندان معطوف نموده و از آنها تقاضا دارد که در زمینه تحقیق ، آمار، آموزش خانواده، ارائه خدمات نگهداری ودرمان، پیشگیری، حمایت حقوقی ومالی واجتماعی ازبیماران، خانواده هاو مراقبین این بیماران برنامه ریزی و تخصیص بودجه نماید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد