خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

بیماری ناراحتی و افسردگی (سودا)

علت بیماری :

علت اصلی این بیماری استرس ها، اتفاقات ناگوار، آلودگی صوتی، مشکلات و گرفتاری های روزمره و .....است از نظر خوراکی نیز اگر بعد ناراحتی و استرس و ... ترشیجات مصرف شود در این حالت خلط سوداء بر طبیعت غالب آمده و فرد دچار حالات مذکور می‌شود.

علت بیماری :

علت اصلی این بیماری استرس ها، اتفاقات ناگوار، آلودگی صوتی، مشکلات و گرفتاری های روزمره و .....است از نظر خوراکی نیز اگر بعد ناراحتی و استرس و ... ترشیجات مصرف شود در این حالت خلط سوداء بر طبیعت غالب آمده و فرد دچار حالات مذکور می‌شود. منشأ این مرض طحال (سپرز) است. طحال عضویست در بدن که بعضی از اسیدهای لازم در آن جمع می‌شود که بعد از تخلیه معده قدری از آن اسید به معده ارسال می‌شود که شخص در آن حال احساس گرسنگی می‌کند. حال اگر ناگهانی و به طور اتفاق شخص با یک موضوع ناملایم برخورد کند، این اسید در خون تأثیر کرده و چون خون در کل بدن گردش دارد وقتی به مغز می‌رسد شخص احساس نگرانی، ترس، تشویش خاطره، دلهره و اضطراب و استرس می‌نماید که ابتدا با ضعف اعصاب مشتبه می‌شود و زودرنج و افسرده می‌شود. آمادگی او برای گریه بیشتر می‌شود. رنگ چهره تدریجا تیره می‌شود. پس از معالجه نباید کوتاهی کرد.

علائم بیماری :

1- فکر و استرس بی مورد
2- کم خوابی
3- کم حوصله شدن
4- تنفر از جمعیت و سروصدا
5- تیره شدن رنگ زبان و دهان
6- احساس بوی بد در دهان
7- دستگاه
گوارش از اعمال وظایف کوتاهی می‌کند به طوری که قوه دافعه ضعیف شده و بر اثر یبوست معده ممکن است مبتلا به بواسیر شود.
8- دیدن کابوس در خواب
9- وسواس بیمورد به اطرافیان
10- لکه های پوستی
11- تمایل به گوشه نشینی و انزوا
12- تمایل به تنها بودن در جاهای تاریک و کم نور
13- نا امید بودن از زندگی
14- تمایل به پوشیدن لباسهای با رنگ تیره
15- بیمار مایل به خوردن غذاها، لبنیات و
میوه های ترش می‌باشد.
16-این بیماری در موارد حاد به ورم های سرطانی و جنون منتحی می‌شود.
توضیحات : برای مداوای این بیماری بیمار باید از غذاهای شور، ترشیجات و عدس پرهیز کند. شربت
سودا (عصاره مویز قرمز) برای درمان این بیماری بسیار مفید است.

دارویی که کامل و بدون هیچ عارضه جانبی این بیماری را از بین خواهد برد: 

دارویی که کامل و بدون هیچ عارضه جانبی این بیماری را از بین خواهد برد:

نام دارو : شربت سودا (شراب السودا، عصاره مویز)

خواص دارو : این دارو به طور معجزه آسایی تمام بیماریهای روحی و روانی، افسردگیها، هم و غم بی مورد، استرسها و نگرانیهای بی مورد و ... را تسکین می‌دهد! بررسی‌های جدید محققان نشان می دهد خوردن مویز می تواند از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کند. به نوشته تازه‌ترین شماره نشریه شیمی و صنعت که در انگلیس منتشر می‌شود؛ ترکیبات مویز، اثر بسیار قوی در جلوگیری از بروز اختلا‌لا‌ت همراه با بیماری آلزایمر دارند. و گزارش افتاب بررسی ها در محیط آزمایشگاهی نشان می دهد مویز ترکیباتی از نوع " آنتوسیانین " و "پلی فنولیک" دارد که در بیماران مبتلا به آلزایمر موثر هستند. هرچه میزان آنتوسیانین بیشتر باشد قدرت مویز در جلوگیری از آلزایمر بیشتر است. آنتوسیانین، رنگ سیاه به گیاهان می دهد و به همین علت انواع سیاه رنگ آن اثر بیشتری دارد. هنوز مشخص نیست که این ترکیبات چگونه از پیشرفت بیماری آلزایمر جلوگیری می کنند، ولی احتمال دارد این ترکیبات موجب ایجاد ارتباط بهتری بین سلول های عصبی شود. در روایات وارد شده : کسی که با بیست دانه مویز قرمز صبح کند انشاء الله بیمار نمی‌شود مگر بیماری مرگ، سودا را می‌زداید و بلغم را دفع می‌کند.

 

غذاها و خوراکیهای مفید برای درمان

نام : سویق (آرد بوداده)
خواص : بهترین غذا در هنگام گرسنگی است. اما امساک کن اگر سیر باشی تا غذایت هضم شود. گوشت را می‌رویاند و استخوان را محکم می‌کند و اگر کسی چهل روز از آن بخورد شانه هایش پر از نیرو می‌شود. سودا و بلغم را از معده می‌کند و هفتاد نوع بلا را دفع می‌کند و مغز حیوانات را هضم می‌کند و شفای کسی است که آن را خورده. سه کف دست ارد بو داده اگر صبح ناشتا بخورند سودا و بلغم را می‌خشکاند و چیزی از آن باقی نمی‌گذارد. اگر پدر و مادر بخورند بچه انها قوی می‌شود. اگر سه بار شسته شود و از ظرفی به ظرفی ریخته شود تب را می‌برد.

نام : کشمش
خواص : کشمش برای تقویت طبیعی انرژی فوق العاده است. 100گرم کشمش شامل بیش از 25% مواد لازم توصیه شونده است. همچنین فیبر زیادی در آن وجود دارد که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده ها کمک می کند. در کنار آن پتاسیم را می توان نام برد که موجب کاهش فشار خون و جلوگیری از دفع مایعات بدن می شود. همچنین سلنیوم در کشمش وجود دارد که برای پوست عالی است. به علاوه در کشمش مقادیر کمی از ویتامین A و مقادیر مناسبی ویتامین B یافت می شود. چون این ماده غنی از کالری است، برای کسانی که مبتلا به افسردگی - دلشوره - تشویش و مشکلات عصبی هستند بسیار مناسب است .

منبع: پارسی طب  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد