خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

آلزایمروبهداشت جهانی

دولتها بیماری آلزایمر را در اولویت کار خود قرار دهند 

سایر مطالب - مهر نوشت:

سازمان بهداشت جهانی و انجمن آلزایمر جهانی، مصراً از دولتها خواست که بیماری دمانس (آلزایمر) را در اولویت کار خود قراردهند.

سازمان بهداشت جهانی و انجمن آلزایمر جهانی، مصراً از دولتها و دیگر ذینفعان خواستند تا همکاری بین المللی را جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد بیماری دمانس و آلزایمر افزایش داده و آن را در اولویت بهداشت عمومی قرار دهند و در پیرو آن طرح ملی دمانس را برنامه ریزی کنند.


دکتر سکسنا مدیرعامل بخش بهداشت و روان، سازمان بهداشت جهانی در این خصوص اظهار داشت: انتشار این گزارش نقطه عطفی در مبارزه با بیماری دمانس بشمار می آید ما از دولتها مصراً می خواهیم تا از گزارش تفضیلی که اخیراً توسط سازمان بهداشت جهانی و انجمن آلزایمرجهانی انتشار یافته) برای برنامه ریزی طرح ملی دمانس استفاده کنند.

وی افزود: دمانس و بیماری آلزایمر مستقیماً به افزایش طول عمر بستگی دارد و با توجه به بالا رفتن سن سالمندی، با گذر هر 10 سال اثرات بیماری بر جنبه های انسانی و مالی افزایش می یابد و دولت ها باید قبل از اینکه دیر شود هم اکنون اقدام کنند.

مارک ورتمن مدیرعامل انجمن آلزایمر جهانی نیز تاکید کرد: واقعیت بسیار شفاف است بیماری آلزایمر و دیگر دمانسها، هم اکنون در قرن بیست و یکم، در بهداشت جهانی بحران بوجود آورده اند. شیوع بیماری آلزایمر در همه کشورها از غنی تا فقیر مشهود است.

بیماری دمانس هم اکنون به مرز شیوع رسیده است و هر 4 ثانیه یک نفر در جهان به آن مبتلا می شود.

تحقیقات انجمن آلزایمر جهانی نشان می دهد که هزینه های بیماری هر سال در جهان، بالغ بر 604 میلیارد دلار است و همانطور که طول عمر در دهه های آینده افزایش می یابد این ارقام نیز نجومی بالا خواهد رفت . به دلیل افزایش جمعیت سالمندی، این روند در کشورهای در حال توسعه بیشتر مشاهده می شود.

انجمن آلزایمر ایران با توجه به مفاد بالا به تمامی مسئولین ارگانها، سازمانها و نهادها در مورد شیوع بیماری دمانس و آلزایمر در کشور هشدار می دهد و اعلام می کند که مراقبت موثر و تشخیص زودهنگام برای پیشگیری و درمان بسیار اثرگذار خواهد بود.

301234

کلیدواژه ها: آلزایمر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد