خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

گلریزان اراک

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی
گلریزان «ضیافت مهر» برای ساخت 1000 مسکن مددجوی بهزیستی
قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با بیان اینکه گلریزان ضیافت مهر به مناسبت ماه مبارک رمضان در 31 استان کشور برگزار می‌شود گفت:‌ با برگزاری این گلریزان، خیرین در تامین سهم آورده مسکن 1000 مددجو مشارکت خواهند کرد.

حسین بدخشان در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های سازمان بهزیستی به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه گلریزان ضیافت مهر در ایام ماه مبارک رمضان در کل کشور برگزار می‌شود و این برنامه به صورت ویژه در هفت شب و در استانهای تهران، مشهد، قزوین، اراک، گیلان، قم،‌فارس، خراسان رضوی و گلستان برگزار می‌شود.


  

وی با اشاره به اینکه 31 کمیته در استان‌های کشور به منظور برگزاری برنامه گلریزان ضیافت مهر تشکیل شده است، اظهار کرد: این کمیته‌ها برای جذب مشارکت خیرین در این ضیافت الهی تشکیل شده و در آن مسئولان، خیرین، سفیران و هنرمندان حضور خواهند داشت.

بدخشان در مورد مراکزی که در استان تهران برنامه گلریزان ضیافت مهر در آنها برگزار خواهد شد گفت: سه مرکز شیرخوارگاه آمنه، نارمک، و شبیر مراکزی هستند که به منظور برگزاری این برنامه مشخص شده‌اند.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با بیان اینکه یکی از عمده برنامه‌های سازمان بهزیستی توانمندسازی اقتصادی گروه‌های هدف خود است عنوان کرد: عمده جمع آوری مشارکت خیرین به مسکن گروه هدف اختصاص می‌یابد.با همان نیتی نیز که خیران در بحث جهیزیه و یا مسائل آموزشی داشتند اعتبارات تخصیص می‌یابد.

وی افزود: از طریق برنامه گلریزان ضیافت مهر خیرین به مبلغ سه تا چهار میلیون تومان در سهم آورده 1000 واحد مسکونی مددجویان مشارکت خواهند داشت.

وی همچنین از اختصاص دو کد 881 برای اولین بار توسط شرکت همراه اول برای جمع آوری کمک‌های مردمی یک سازمانه حمایتی خبر داد.

بدخشان ادامه داد: پیش از این نیز شرکت ایرانسل کد 8111 را برای جمع آوری کمک‌های خیرین برای سازمان اختصاص داده بود که از این طریق مردم می‌توانند با ارسال یک پیام کوتاه بدون متن و پس از طی کردن مراحل مربوط به میزان حداقل 100 و حداکثر 2000 تومان به منظور کمک به جامعه هدف سازمان بهزیستی مشارکت کنند.

به گفته وی علاوه بر اختصاص این کدها روشهای قدیمی و سنتی نیز همچنان برای جمع آوری کمک خیرین فعال است.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با بیان اینکه هدف دار کردن کمک‌های مردمی از جمله برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی است گفت:‌در سال 90، شش میلیارد و 900 میلیون تومان در بحث فطریه جمع آوری شد که در سال 91 این رقم به میزان 9.5 میلیارد تومان افزایش یافت که نشان از افزایش 33 درصدی جمع آوری فطریه‌هاست. علاوه بر این امسال نیز پیش بینی می‌کنیم که مجددا افزایش 33 درصدی فطریه‌ها داشته باشیم.

بدخشان همچنین در پاسخ به اینکه چه تعداد واحد مسکونی در سال جاری به مددجویان واگذار می‌شود اظهار کرد: بنا بر برنامه ریزی‌ها 40 هزار واحد مسکونی به شرط وجود اعتبارات مالی، کمک خیرین و نیز سهم آورده به مددجویان واگذار خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی سیستم تلفن بانک جمع آوری کمک‌های مردمی از طریق کارت شتاب تا پایان هفته جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی دارای دو صندوق نیکوکاری گردشگری و نیکوکاری آگاهی در زمینه مسکن و درمان مددجویان است گفت:‌ قصد داریم این تعداد را به پنج صندوق افزایش دهیم.

بدخشان افزود: تا کنون شش دوره از طریق این دو صندوق شش دوره تقسیم سود داشته‌ایم و باید خاطر نشان کرد که بازده صندوق‌ها 82 درصد بوده است که از بازده بورس نیز بالاتر است.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه تا کنون 2.5 میلیارد تومان در دو صندوق توسط خیرین تامین شده است، عنوان کرد: برای اولین بار است که پول از خیرین گرفته شده، سود آن به گروه‌های هدف پرداخت می‌شود و همچنان اصل پول برای خیرین باقی می‌ماند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد