خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

توزیع شیر به سالمندان

معاون سازمان بهزیستی خبر داد:
توزیع "شیر" بین سالمندان مناطق محروم و اقشار خاص
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در راستای ارتقای امنیت غذایی بخش‌های آسیب پذیر، اعتبار تامین شیر مصرفی سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی سازمان بهزیستی در ردیف اعتباری "امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر و برنامه کمک به اقشار خاص» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 92 پیش بینی شده است.

یحیی سخنگویی، با بیان اینکه در مرحله اول طرح اولویت ارتقا امنیت غذایی سالمندان اعتباری معادل پنج میلیارد ریال در بازه زمانی چهار ماه به تامین شیر مصرفی سالمندان تحت پوشش مراکز توانبخشی و مراقبتی اختصاص داده می‌شود، افزود: این طرح در مرحله اول در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اجرا شده تا حداقل نیاز غذایی سالمندان تحت پوشش در مراکز شبانه‌روزی تامین شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات فراوانی که سالمندان با آن روبرو هستند ضرورت آن دیده شد که به سالمندان به عنوان یکی از گروه‌های آسیب پذیر جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سخنگویی با تاکید بر اینکه بر اساس پیشرفت‌های علم پزشکی و بهداشتی متوسط عمر انسان افزایش یافته است، اظهار کرد: سالخوردگی با کاهش تدریجی فعالیت‌های فیزیکی و افزایش بیماری‌های مزمن همراه است و به نظر می‌رسد که بهبود تغذیه تا حد زیادی قادر است از این مشکلات پیشگیری کرده و یا آنها را کاهش دهد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: سالمندان به علت تغییرات فیزیولوژی بدن در سنین بالا و بروز برخی بیماریها دارای نیازهای تغذیه‌ای خاصی هستند به طوری که کمبود کلسیم و ویتامین d همواره به عنوان یک مشکل در این گروه سنی مشاهده می‌شود.

به گفته وی کلسیم و ویتامین د از جمله مهمترین ریزمغذی‌هایی هستند که با سلامت عمومی و جلوگیری از بروز بیماریها در سالمندان ارتباط دارند و نقش بسیار مهمی در حفظ سلامتی آنها ایفا می‌کنند.

سخنگویی در پایان به سالمندان توصیه کرد با مصرف مداوم شیر، کلسیم، ویتامین د و پروتئین‌ مسایل مورد نیاز بدن خود را تامین کنند.

منبع:  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد