خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

معلولان وتکدیگری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هر سال ایام تابستان بهانه‌ای برای افزایش فعالیت متکدیان خیابانی است، افراد به ظاهر نیازمندی که با تحریک احساسات عمومی در تلاش به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند.

  

 سوء استفاده از احساسات مردم با استفاده از کودکانی که در کنار پدر و مادر نیازمند قرار دارند، از جمله اقداماتی است که این نوع از متکدیان انجام می‌دهند. نوعی از متکدی‌گری نیز که در استان زنجان متداول شده است، که سوء استفاده از احساسات مردم با معلول جلوه‌دادن خود یا فرزند است. در حال حاضر بسیاری از اشخاص که یا به علت ناتوانی در انجام کار و یا از روی راحت‌طلبی اقدام به تحریک احساسات مردمی کرده و از این راه به صورت کاملا قانونی و شرعی اقدام به جمع‌آوری کمک می‌کنند، که در برخی موارد شاید درآمد ماهانه آنها بیشتر از یک کارمند رسمی دولتی باشد. زن جوانی که همواره با نشاندن فرزند خردسال خود بر روی ویلچر و اظهار اینکه کودک معلولیت جسمی دارد به اصطلاح عامیانه گدایی می‌کند. پیرمردی در یکی از خیابان‌های شهر با داشتن معلولیت جسمی و دعاهایی منصوب به ائمه معصومان (ع) با استفاده از احساسات مذهبی اقدام به گدایی از شهروندان می‌کند. متکدیان خیابانی از نوعی که دارای معلولیت جسمی در فرزند یا در خود متکدی هستند، بهانه‌ای شد تا به سراغ مدیر کل بهزیستی استان زنجان رفته و موضوع را از او پیگیر شویم. عباسعلی خلدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس و در زمینه جمع‌آوری متکدیان معلول از خیابان‌ها گفت: جمع‌آوری این گروه به عهده نیروی انتظامی و شهرداری است و بهزیستی مسئولیتی در این زمینه ندارد. وی خاطر نشان کرد: افراد معلولی که زیر پوشش بهزیستی هستند، پرونده دارند و حمایت‌ها از این گروه از سوی بهزیستی صورت می‌گیرد. خلدی تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد خارج از استان وارد شهر شده و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند که این گروه نباید با افراد زیر پوشش بهزیستی اشتباه گرفته شود. مدیرکل بهزیستی استان زنجان در پاسخ به خبرنگار فارس که اگر در بازرسی‌های نیروی انتظامی و شهرداری مشخص شد که فرد متکدی زیر پوشش بهزیستی است، چه اقدامی صورت می‌گیرد، گفت: در این صورت بهزیستی موظف است که در حد امکانات و دستورالعمل ابلاغی اقدام به کمک به این افراد کند. وی خاطرنشان کرد: یکی از حمایت‌هایی که از این گروه صورت می‌گیرد، ایجاد اشتغال برای آنها است. خلدی تصریح کرد: تیر آخر بهزیستی پرداخت مستمری به افراد زیر پوشش این نهاد است. به هر حال امیدواریم در این زمینه مسئولان همکاری بیشتری داشته باشند و توپ را به زمین همدیگر شوت نکنند و با همکاری اقدام به جمع‌آوری اینگونه متکدیان کنند. با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و حضور مسافران تابستانی امیدواریم این افراد از خیابان‌ها جمع‌آوری شوند تا چهره شهر بیش از این زشت جلوه نکند. - See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13910411001045#sthash.TFN5buM2.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد