خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

سالمندان اراک

به صورت پایلوت
کارت منزلت برای سالمندان در اراک صادر می‌شود

در جلسه شورای ساماندهی سالمندان با حضور دبیر شورای ساماندهی سالمندان کشور و استاندار مرکزی و اعضای شورای ساماندهی سالمندان استان مرکزی صدور کارت منزلت برای سالمندان شهرستان اراک به صورت پایلوت به تصویب رسید.

خبرگزاری فارس: کارت منزلت برای سالمندان در اراک صادر می‌شود

  


به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی عصر امروز در این جلسه با تأکید بر تکریم سالمندان و حفظ منزلت آنان بر لزوم تسهیل خدمات و فرهنگ سازی تکریم دارندگان کارت منزلت تأکید کرد.

محمدحسین مقیمی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ احترام به سالمندان باید به عنوان یک اصل مهم در جامعه بنا شود، ادامه داد: با فرهنگ سازی و رعایت جایگاه سالمندان در جامعه باید زمینه‌های تسهیل خدمات برای دارندگان کارت منزلت در جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به اکرام سالمندان در خصوص کارت منزلت سالمندان و ارائه خدمات رایگان و تخفیف به این عزیزان تاکید کرد: باید تلاش شود در راستای صدور کارت منزلت بستر ارائه خدمات مطلوب در مراکز بهداشتی و درمانی و فراهم آوردن بستر استفاده سالمندان از امکانات فرهنگی ورزشی با ارائه تخفیف ویژه و استفاده رایگان سالمندان از سامانه حمل و نقل عمومی فراهم شود تا سالمندان از خدمات این کارت به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

استاندار مرکزی، توجه به جنبه‌ معنوی صدور کارت منزلت برای سالمندان را امری ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: باید در راستای صدور کارت منزلت طی دستورالعملی مدیران ذیربط در دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی به منظور تکریم سالمندان و نگاه ویژه به سالمندان مکلف به ارائه خدمات خارج از مسائل اداری و بدون رعایت نوبت بشوند.

مقیمی افزود: در فرهنگ غنی ایران جایگاهی والا و با ارزش برای سالمندان پیش‌بینی شده است و از آنجایی‌که سالمندان بهترین سال‌های عمر خود را وقف کار و تلاش در راه آبادانی و پیشرفت جامعه کرده و انتظار دارند که از شأن و احترامی در خور نقش واقعی خود در خانواده و اجتماع برخوردار باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه یک چهارم سالمندان آمادگی انجام کارهای داوطلبانه را دارند بر لزوم تقویت برنامه‌های کارآمد برای قشر سالمند و افزایش کیفیت زندگی آنها تاکید کرد.

غلامرضا فتح‌آبادی افزود: بر اساس آمار پیش‌بینی می‌شود تا 12 سال دیگر جمعیت سالمند استان به 13 میلیون نفر افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه از سالمندی یک تعریف روشن در فرهنگ عمومی و قانون‌گذاری وجود ندارد خواستار گسترش چتر حمایتی برای سالمندان و توسعه بیمه‌های حمایتی و تکمیلی برای سالمندان شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: افزایش آگاهی خانواده‌ها از سیر سالمندی، تدوین قوانین کارآمد، مناسب سازی محیط شهری و سهولت در تردد سالمندان و پیشگیری از سوانح، گسترش بیمه‌های اجتماعی سالمندی، تدارک برنامه‌های تفریحی، سیاحتی و ورزشی، تقویت امکانات مراکز نگهداری، افزایش نقش شهرداری و مدیریت شهری و توسعه مراکز توانبخشی از موضوعاتی است که مسئولان باید با جدیت در دستور کار قرار دهند.

فتح‌آبادی افزود: با توجه به اینکه 40 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی قشر سالمند جامعه هستند توسعه طب سنتی امری ضروری محسوب می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی طب سالمندی، امضای تفاهم‌نامه اداره کل بهزیستی استان با اداره کل ورزش و جوانان در راستای توانمندی سالمندان و پر کردن اوقات فراغت سالمندان و استفاده از اماکن ورزشی و امضاء تفاهم‌نامه اداره کل بهزیستی استان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای استفاده سالمندان از اماکن فرهنگی و کتابخانه‌ها از دیگر مصوبات این نشست

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921130001718#sthash.T4L2ChyD.dpuf

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد