خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

حمایت ازبیمارآلزایمری

حمایت از فرد مبتلا به دمانس و مراقب

با پیشرفت بیماری، زندگی هم برای بیمار و هم برای مراقب مشکل می شود. از این رو مشخص نمودن افرادی مانند بعضی از اعضاء خانواده و یا دوستان خوب که بتوان با آنها در این مورد به راحتی گفتگو کرد، می تواند کمک بزرگی باشد و نیز همواره به خاطر داشته باشید انجمن آلزایمر ایران متعلق به شما و در کنار شماست.

  

شبکه حمایتی شما :

به هنگام پیشرفت بیماری، داشتن یک گروه حمایت کننده اهمیت ویژه ای خواهد داشت. کمی وقت صرف این مهم بنمایید و اسم و شماره تلفنهای اشخاصی که می توانند در آینده به شما کمک کنند را تهیه کنید.

-          انجمن آلزایمر ایران

-          پزشک

-          وکیل

-          همسایه ها (چنانچه وضعیت اورژانس پیش آید)

-          نیروی کمکی در منزل (فرزندان)

-          پرستاری در منزل

-          سرای سالمندان

خانواده:

اعضای خانواده می توانند با گوش دادن به نظرات هم، با یکدیگر همدردی نمایند. باید به خاطر داشت که هر یک از افراد خانواده با این مسئله برخورد متفاوت خواهند داشت و هیچکدام از راهها بهتر یا بدتر نیست. دوری گزیدن از دیگران و انتخاب انزوا و تنهایی روش صحیحی نیست. با تشکیل جلسات فامیلی می توان افراد خانواده را آگاه ساخت و حتی آنها را درگیر نمود. به کودکان توضیحات لازم را در مورد بیماری بدهید تا آنها متوجه اثرات ناشی از این بیماری بشوند. می توان برای توجیه آنان از کتاب (بعنوان مثال بوی شکلات) و پمفلت کودکان تهیه شده توسط انجمن آلزایمر ایران استفاده  کرد.

با خبر ساختن دوستان و آشنایان:

دوستانتان را از تشخیص طبی آگاه سازید و به ایشان اطلاعات دهید. آنها باید بدانند که محدود شدن روابط اجتماعی و عدم شرکت در فعالیتهای سابق از پیشامدهای رایج بیماری آلزایمر است.

به خاطر داشته باشید که همه، از مشکلات بیماری آلزایمر مطلع نیستند و در ضمن ممکن است بعضی ها برای باور کردن این تشخیص برای شما و یا عزیزتان نیاز به زمان بیشتری داشته باشند. با آنها مدارا کنید و اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهید. (بدین منظور می توانید از کتاب سنگینی الماس و یا جزوه و فیلم(مسیر آلزایمر) موجود در انجمن کمک بگیرید)

صحبت با گروه بهداشت و درمان:

شما در طول بیماری، به تعدادی از متخصصین چون مغز و اعصاب، روانپزشک(اعصاب و روان)، کار درمان و روانشناس نیاز خواهید داشت. هم اکنون تیم درمانی خود را از میان متخصصینی قابل اعتماد، انتخاب کرده و پیوسته این گروه را از وضعیت سلامت بیمار خود مطلع سازید و هرگونه تغییری را که مشاهده کردید با آنها مطرح کنید.

توجه نمایید:

          شرکت کردن در گروه های حمایت کننده، مشاوره تلفنی و یا حضوری می توانند حمایت احساسی را ایجاد کنند.

          کتاب و مطالب آموزشی.  از طریق منابع موجود می توانید بیشتر بیاموزید.

          کمک گرفتن از مراکز نگهداری کوتاه مدت، به صورت روزانه، شبانه یا در تعطیلات می تواند به هردوی شما کمک نماید.

          کمک گرفتن از پرستار در منزل. پرستار می تواند در کارهایی از قبیل نظافت و حمام گرفتن، خوردن، لباس پوشاندن و ... به بیمار شما کمک نماید.

و در نهایت، همواره به خاطر داشته باشید که حتی با وجود مراقبت خوب، بیماری پیشرفت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد