خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

روزجهانی سالمند

ایلنا: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سالمند (۹ مهر ماه) اداره سلامت منطقه ۱۰ برنامه‌های متنوعی را برای این قشر از شهروندان در نظر گرفته است.

به گزارش ایلنا، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه رسیدگی به دغدغه سالمندان و حفظ سلامت آنان یکی از رویکردهای مدیریت شهری است و این منطقه در این راستا برنامه ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی را در دستور کار قرار دارد گفت: سالمندی دوران کمال، پربارى و تجارب زندگى هر انسانى است و به دلیل رشد جمعیتى این قشر در سال‌های اخیر و با توجه به نقش و جایگاه آنان در جامعه و همچنین در تصمیم گیرى‌ها و برنامه ریزى هاى خانواده حفظ سلامت و فراهم کردن زمینه حضور سالمندان در فعالیت هاى اجتماعى به عنوان الگو از اهمیت به سزایی برخوردار است.

  

عظیمی افزود: با توجه به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت برای روز نهم مهر، «سالمندان چه می‌گویند؟» برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در منطقه به مناسبت این هفته از تاریخ ۶ لغایت ۱۲ مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هر روز با در نظرگرفتن شعار آن روز برنامه‌های خاصی اجرا خواهد شد افزود: سالمندان و سبک زندگی سالم، سالمندان و ارتقای سلامت، سالمندان و شهرهای دوستدار سالمند، سالمندان و کرامت اجتماعی، سالمندان و حمایت‌های اجتماعی و قانونی، سالمندان و سازمان‌های مردم نهاد، سالمندان و خانواده، عناوین روزهای هفته سالمند است و در این هفته تمامی خانه‌های سلامت و سراهای محلات آماده خدمت رسانی به این عزیزان هستند همچنین توزیع بروشور، اطلاع رسانی به وسیله بنرو پیامک از دیگر اقدامات انجام شده است.

شهردار منطقه با اشاره به برگزاری بیش از ۶۰ عنوان برنامه در این هفته خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی با عناوین سالمندان وآموزش کنترل فشار خون و سبک زندگی سالم، ارتقاء سلامت با دادن آموزش در زمینه پیشگیری از آلزایمر، راه‌های آگاه سازی سالمندان از فواید مشارکت در سازمان‌های مردم نهاد، نقش سالمندان در تحکیم روابط خانواده، شیوه برقراری ارتباط صحیح با سالمندان در خانواده و... همچنین برگزاری تور گردشگری به بهشت مادران ویژه سالمندان، اجرای مسابقه و اهداء هدایا در این تور‌ها، همایش ویژه با موضوعات مرتبط با سالمندی در نواحی سه گانه محلات، مسابقات ورزشی، جشنواره غذای سالمندی، استقرار تیم پزشکی در مجتمع شهید غنی‌پور از برنامه‌هایی است که تدارک دیده شده است.

به گفته وی تقدیر از مادران و پدران سالمند شهدای محلات، تقدیر از سالمندان نخبه، تقدیر و تشکر از دبیران کانون سالمندان منطقه، اهدای هدایا به دبیران کانون سالمندان و... از دیگر برنامه‌های است که به مناسبت این هفته برگزار می‌شود.

عظیمی در ادامه از برگزاری همایش روز جهانی سالمند در مجتمع فرهنگی شهید غنی‌پور با هدف افزایش مشارکت‌های داوطلبانه مردمی جهت واگذاری مسئولیت‌ها، تکالیف و افزایش ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی و اجتماعی سالمندان در روز سه شنبه نهم مهر ماه با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای کانون سالمندان خبر داد و افزود: سخنرانی مسئولین منطقه و مدیر اداره کل سلامت با موضوع سالمند و کرامت اجتماعی و اجرای گروه موسیقی سنتی، سرود گروه نخبگان قرآنی و استقرار اتوبوس دیابت در مقابل درب مجتمع فرهنگی شهید غنی‌پور با حضور متخصصین و کار‌شناسان مجرب دیابت جهت غربالگری قندخون و مشاوره تخصصی دیابت از دیگر برنامه‌های این همایش است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد