خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

سالمندی


 

 

  

مسئله سالمندان در جوامع سنتی و متجدد به عنوان یکی از مهم ترین چالش ها ی اجتماعی معاصرتلقی می گردد. گرچه جمعیت سالمند کشور رو به افزایش است، حمایت های مختلف اجتماعی می تواند دوران مطلوب و لذت بخشی را برای این قشر عظیم اجتماعی رقم بزند. اما از سوی دیگر، سالمندان با مسائل و مشکلاتی رو به می باشند که ابعاد و زوایای آن از منظر علمی کم تر شناخته شده و مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است. بنابراین لازم است مسائل و مشکلات این جامعه از منظر علمی واکاوی گردد تا در آینده برای حل مشکلات قابل پیش بینی آنان متحمل هزینه های گزاف و صرف زمان طولانی نباشیم. با عنایت به این موارد، دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان با همکاری مراجع ذیصلاح ( بویژه فعالان امور اجتماعی ) با اخذ مجوز برگزاری همایش علمی در سطح ملی درصدد برآمد شرایطی را فراهم نماید تا با همکاری و تعاطی افکار صاحب نظران اجتماعی، ابعاد، مسائل، مشکلات و نیازهای جامعه سالمندان مورد بررسی و تدقیق نظر قرار گیرد. امید است این همایش فرصتی باشد تا با ارائه راهکارهای لازم، جامعه سالمندی به عنوان فرصت و نه به عنوان معضل تلقی گردد. تجربه برخی کشورها نشان داده است که با ایجاد سبک زندگی خاص برای سالمندان می توان آنها را برای باری دیگر در فرایند تولید قرار داد و با استفاده از تجربه های ذیقیمت آنان نقشی جدی برای آنها در تولید ناخالص ملی تمهید کرد. بدیهی است این کار باید با ملاحظات و نیازهای خاص جامعه سالمندی انجام گیرد. این همایش به دنبال تحقق علمی این مهم است.

محورهای کنفرانس:

1- ابعاد جمعیت شناختی سالمندی

2- خانواده و مسائل سالمندی

3- دین و سالمندی

4- نابرابری و تفاوتهای جنسیتی و سالمندان

5- ابعاد مفهومی و نظری شناخت سالمندان و علوم اجتماعی

6- عرصه عمومی، خدمات شهری و مسایل سالمندی

7- خدمات درمانی و تامین اجتماعی سالمندان

8- نقش سازمانهای مردم نهاد در مراقبت از سالمندان

9- فراغت و سالمندی

10- سیاست اجتماعی و سالمندی

11- رسانه و سالمندی

12- آینده نگری و سالمندی

13- سالمندی و فناوری های نوین

14- دیگر موضوعات مرتبط


- جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت salmandiconf.ir مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد