خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

سازمانهای مردم نهاد

حلقه مفقوده توسعه در کشورها آموزش است

مشاور وزیر و معاون امور سازمان های مردم نهاد مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در اولین نشست کشوری کارشناسان سازمان های مردم نهاد در استان یزد گفت: آموزش مقوله بسیار مهمی است که باید از طرف دولت برای مخاطب صورت پذیرد، حلقه مفقوده توسعه در کشورها آموزش است، چه آموزش های رسمی و چه آموزش هایی که بتواند موجب توسعه گردد.

   

به گزارش سمن یار، "بهمن مشکینی" روز یکشنبه 18 ابان در اولین نشست کشوری کارشناسان سازمان های مردم نهاد که با حضور کارشناسان استانداریها و دستگاه های اجرایی کشور و در محل سالن اجتماعات باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) استان یزد برگزار شد با اشاره به برگزاری همایش دو هزار و 500 نفره سازمان های مردم نهاد با حضور هیات دولت، گفت: بازتاب آن یک انرژی مناسبی برای حرکتهای بعدی را فراهم کرد، فرهنگ لازم را گسترش داد و حد و مرز ها را مشخص نمود.
وی افزود: آموزش مقوله بسیار مهمی است که باید از طرف دولت برای مخاطب صورت پذیرد، حلقه مفقوده توسعه در کشورها آموزش است، چه آموزش های رسمی و چه آموزش هایی که بتواند موجب توسعه گردد.
مشکینی با اشاره به عملکرد یکی از کشورهای پیشرفته جهان در خصوص اینکه افراد پس از پایان دوره متوسطه اکثرا وارد یکی از 220 رشته موجود در فنی و حرفه ای شده و به تحصیل ادامه می دهند و تعداد محدودی دانشگاه را انتخاب می نمایند، خطاب به حاضرین در جلسه تصریح کرد: آموزش باید به صورت جدی دنبال شود تا سازمان های مردم نهاد با کمک دولت به نتایج مطلوبی دست یابند.


سازمان های مردم نهاد حلقه رابط جامعه و دولت هستند


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این نشست، استان یزد را از لحاظ فعالیت های سازمان های مردم نهاد در سطح کشور پیشرو دانست و بیان کرد: این امر متاثر از باورهای اجتماعی و دینی حاکم و وجود روحیه مشارکت جویی تاریخی در استان یزد می باشد.
"محمد علی طالبی" گفت: وجود تشکل های خیریه متعدد و هیات های مذهبی و همچنین احداث بسیاری از جاده ها و و بناها و آبرسانی ها در استان نشان می دهد نگاه مطلوبی به سازمان های مردم نهاد وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از صنایع بدون کمک دولت و با مشارکت مردم و سرمایه گذاران به راه افتاده است که ما به داشتن این سرمایه اجتماعی افتخار می کنیم.
معاون استاندار اظهار داشت: بدیهی است پیشرفت کشور متاثر از حضور همه مردم در فرآیندهای توسعه است.
وی ادامه داد: شعار دولت تدبیر و امید و اهتمام آن جز جلب مشارکت عمومی نیست و چنانچه این مشارکت نهادینه شود می تواند در توسعه و پیشرفت کشور موثر باشد و به ارتقا خدمات عمومی کمک کند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: زمینه ایفای نقش موثرتر سازمان های مردم نهاد با توجه به رویکردهای دولت جدید که مبتنی بر نگاهی اعتدالی به جامعه است فراهم شده است و امیدوارم سازمان های مردم نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم بتواند به دولت بیش از این کمک نماید.
وی یکی از شاخص های حاکمیت مطلوب را مشارکت نهادهای مدنی در سطح جامعه دانست و اظهار داشت: اجماع سازی سازمان های مردم نهاد، ایجاد شاخص های عدالت و انصاف برای مردم، حمایت از گروههای آسیب پذیر جامعه و اثر بخشی سازمان های مردم نهاد از جمله اولویت های سازمان های مردم نهاد در جامعه می باشد.
طالبی سازمان های مردم نهاد را حلقه رابط جامعه و دولت عنوان کرد و خواستار ایجاد بستر و زمینه لازم برای این سازمان ها در راستای کاهش آسیب های موجود شد و لازمه آن را تصویب قانون لازم در این زمینه دانست.


یزد را باید شهر مشارکت های نهادمند اجتماعی نامید


مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این نشست استان یزد را دارای ویژگیهای زیاد شناخته شده همچون دارالعلم و دارالعباده بودن، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر بادگیرها و دوچرخه ها دانست.
"مجید جوادیان زاده" گفت: یزد را باید شهر مشارکت های نهادمند اجتماعی نامید.
وی افزود: شرایط اقلیمی که بر یزد حاکم است ناگزیر جامعه را برای حل مشکلات آماده می سازد و باعث می شود دست به هم افزایی و همکاری بزنند.
جوادیان زاده با اشاره به سیستم پیچیده موجود در احداث قنات های استان یزد به عنوان نمونه بارز همکاری مردم در سال های گذشته در استان، خاطر نشان کرد: سازمان های مردم نهاد با درک شرایط امروز قدم در عرصه های نهادمند اجتماعی گذاشته اند و امروزه افزون بر 700 سازمان مردم نهاد به عنوان شرکای دولت ها در استان یزد وجود دارند.
گفتنی است  کارگاه آموزشی برای سازمان های مردم نهاد با موضوعاتی همچون « مشارکت اجتماعی از منظر علمی و امنیتی»، «مشارکت نهادینه اجتماعی از منظر دین و جامعه شناختی»، « الزامات مشارکت اجتماعی»، « کارگروه اداری، اصول حمایتگری و نقش و جایگاه دولت در شیوه اداره و حکمرانی مطلوب سازمان های مردم نهاد» در روزهای یکشنبه و دوشنبه 18 و 19 آبان ماه در یزد برگزار می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد