خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)
خانه سالمندان محسنی اراک    (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

خانه سالمندان محسنی اراک (انجمن آلزایمراستان مرکزی)

گزارش ازانجمن آلزایمرخیریه امام جواد(ع) استان مرکزی حامی سالمندان آلزایمری ،بیماران روانی مزمن ،فرزندان بی سرپرست دختروپسر(ایتام)

آلزایمر، این بیماری هولناک قرن

See the source image

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابتلا به آلزایمر در جوانی بدترین چیزی است که در زندگی می‌توان با آن روبرو شد. نتایج برخی تحقیقات نشان داده است که ۲۶۰ هزار نفر از مردم استرالیا دچار آلزایمر هستند. همچنین بر اساس نتایج این تحقیقات در سال ۲۰۱۰ افراد زیادی در سن ۵۹ سالگی به بیماری آلزایمر تشخیص داده شده‌اند. اکثر این افراد هم بعد از سن ۶۵ سالگی اما تا ۵ درصد از اوایل دهه ۴۰ و ۵۰ سالگی به آلزایمر مبتلا شده‌اند. این بیماری با سرعت پایینی رشد می‌کند به گفته بسیاری از دانشمندان، آلزایمر به علت افزایش میزان تولید یا ذخیره یک نوع پروتئین خاص در مغز به وجود آمده و بتدریج به مرگ سلول‌های عصبی منجر می‌شود.

احتمال ابتلا به آلزایمر بعد از ۷۰ سالگی به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد به نحوی که حدود ۵۰ درصد از افراد بالای ۸۵ سال به این بیماری مبتلا می‌شوند. به منظور واکاوی دلایل شیوع آلزایمر، روند درمان و شناخت کلی این بیماری با سید مصطفی عبداللهی متخصص سلامت روان و پزشکی روان تنی گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

در مورد بیماری آلزایمر و میزان شیوع آن توضیح دهید؟

از دیرباز تاکنون بیماری آلزایمر به عنوان یکی از اختلالات روانی حاد در جامعه شناخته شده است، اما همواره افکار عمومی ابتلای این نوع اختلال را مختص سالمندان دانسته یا می‌دانند در حالی که آلزایمر و تبعات آن تمام اقشار و رده‌های سنی را در جامعه تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. آلزایمر یک بیماری پیش‌رونده زوال حافظه و دیگر کارکردهای مهم ذهنی است. آلزایمر معمول‌ترین علت دمانس (زوال عقلی) است. این بیماری دسته‌ای از اختلالات مغزی است که منجر به از دست دادن مهارت‌های فکری و اجتماعی می‌شوند، این تغییرات به اندازه‌ای شدید هستند که می‌توانند زندگی روزمره فرد را تحت تأثیر قرار دهند.

پیشرفت علائم بروز آلزایمر در بین افراد مختلف چه تفاوت‌هایی دارد؟

در مراحل ابتدایی فراموشی و یا گیجی خفیف ممکن است تنها علامت مورد توجه آلزایمر باشد. اما با گذشت زمان بیشتر خاطرات به خصوص حافظه اخیر از یاد می‌رود. سرعت پیشرفت علائم در افراد مختلف متفاوت است. در صورتی که فردی مبتلا به آلزایمر شود احتمالاً اولین علامتی که فرد متوجه آن می‌شود سخت‌تر شدن غیر معمول به خاطر آوردن و سازماندهی افکار است. ممکن است خود بیمار هیچ مشکلی احساس نکند و خانواده، دوستان نزدیک یا همکاران این تغییرات را حس کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد